Kitesurfen in Thailand

Door: mbeki Reacties: 3 Hits: 5255
mbeki 13 October / 2013 / 14:01
In november ga ik op vakantie naar Thailand. Hierbij wil ik oa 1 week relaxen en dat wil voor mij zeggen; huren van kitesurfspullen en volgen van kitesurflessen.
Nu wordt Hua Hin aangeprezen als kitesurf spot in Thailand. Maar ik hoor ook dat het een behoorlijk senioren gebied is. Ik heb de volgende vragen:
Wie heeft er ervaring met kitesurfen in Hua Hin en hoe was die ervaring?
Heeft iemand een tip voor een andere kitesurfspot in Thailand in de maand november? Bij de spot moet ik ook in staat zijn spullen te huren en lessen te nemen.

Tot slot: ik ben nog een beginner. Ik heb hier in Nederland een aantal lessen gevolgt en een enkele keer zelfstandig gedaan maar wil nu een aantal dagen achter elkaar kitesurfen om het sneller onder de knie te krijgen.

RobbyNitroz 13 October / 2013 / 16:48
Ik ben in Hua Hin geweest maar buiten het wind seizoen dus er was idd ook geen wind. Echt hard waait het sowieso niet ook niet in het wind seizoen. Het is wel een mooi strand met fijn zand en niet veel obstakels. Wordt volgens mij wel vrij snel diep; heb geen lange ondiepe stukken gezien (fijn voor beginner).

Er staat ook meer over Huan Hin op de Kitespotpagina van Hanglos die je alleen met een omweg kan vinden: http://www.hanglos.nl/kitespot/198417/kitesurfspot-hua-hin.html

A
ls je daar op Text klikt en dan het amerikaanse vlaggetje krijg je meer info over Hua Hin als kitespot.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

marc123 16 October / 2013 / 20:05
die tijd tijd van het jaar meer golven ,branding ,achter de branding te doen (golven 1m)als een beetje ervaring hebt op de noordzee en je hoogte kan houden maar als echte beginner niet de beste omstandigheden, kort strand,de wind is van 10uur tot 13 uur s morgens ongeveer 5 dagen per week kracht varieerd van 15 tot 25 kn oppassen als je kite crast in de branding, verzekering matreaal niet mogelijk,
9 kitescholen maar de tofste is kba adres soi 83 hua hin eigenaar Bjorn opgepast zijn nog 2 andere kba scholen op het strand maar sfeer is minder . matreaal en kiteinstucteurs aanwezig,
andere locatie is chumpon maar ook golven en branding , andere kitespots werken niet in deze periode
veel plezier

RobbyNitroz 17 October / 2013 / 21:08
In Chumpon ben ik bespongen door een army bed-bugs. Te herkennen aan 3 beten bij elkaar in een driehoek; bij een army dus verzamelingen van 3 beten bij mekaar van je kruin tot je grote teen

Is bij Chumpon ook beetje dooie boel. Hua Hin is leuke stad en daar vermaak je je prima naast het kiten!

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)