El Gouna of Dakhla

Door: dhofstra Reacties: 11 Hits: 7371
dhofstra 27 February / 2014 / 16:11

Wie heeft er ervaring met de kite-spots El Gouna (Egypte) en/of Dakhla (Marokko).

Mijn vrienden zijn beginnende kiters en zelf ben ik semi-geoefend. Welke spot zou beter/mooier/leuker zijn?

Hoor het graag.

richardkiter 28 February / 2014 / 00:55

El Gouna is top !! Je kan overal staan en voor de beginner heel makkelijk te varen

Goeie temperatuur om het te leren

Dahab heb ik geen ervaring mee

http://elgouna.kiteboarding-club.com/de/das_bietet_dir_die_station/wind_webcam_und_tide/webcam/

 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

hotsauce 28 February / 2014 / 02:52

Ik ben op beide plekken geweest. 

Elgouna is een prachtige plek om te surfen met als nadeel de drukte. Enkel tijdens de middagpauze is het echt leuk en heb je veel ruimte.
Ikzelf reageer heel gevoelig op drukte.

Dakhla, Super! Verder geen bal te beleven, maar hier wil ik nog wel eens terug. Drukte viel heel goed mee in 2010, hoe het nu zit...

Ik adviseer Dakhla. Wees je er wel van bewust dat je in de woestijn leeft, het douche water naar rotte eieren ruikt en kakkerlakken zult aantreffen.

Als je hier tegen kan, is het fantastisch.

Ohja, je moet ook van krabben houden. 

hotsauce had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 17 - 19 knots op zijn Wainman Hawaii ManiaC (2014)

Woodmaster 01 March / 2014 / 11:01

Wat een onzin die drukte in El Gouna.

Ikzelf heb ook een hekel aan te veel mensen op 1 stop en groepjes/clubjes krijg ik helemaal de kriebels van.

Het ligt eraan waar je gaat varen.

Bij Buzzha Beach heb je alle ruimte die je je maar kan wensen.

Ben er 4 keer geweest en altijd bij Buzzha.

Helaas door dat gezeik nu met die moslim extremisten ga ik dit jaar overslaan.

Ben dus op zoek naar een gelijkwaardige vervanger voor een dikke week!

Suggesties?

Zwembad is een must en all inn mag.

Last edit by: WOODMASTER
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

richardkiter 01 March / 2014 / 11:11

Hier word je niet vrolijk van inderdaad, vrij onstabiel op dit moment. Ik zou er nu niet heen gaan !!!

 

Reisadvies Egypte

 

Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden

Laatst gewijzigd op: 27-02-2014 | Nog steeds geldig op: 01-03-2014

In het reisadvies Egypte zijn de rubrieken 'Actualiteiten' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.

Actualiteiten

 

Na de val van president Morsi en het aantreden van de interim-regering in juli 2013 hebben meerdere extremistische groeperingen opgeroepen tot geweld. Politieke onrust en gewelddadige acties zijn de komende maanden in de aanloop naar de parlements-en presidentsverkiezingen verwachtbaar. Er is een dreiging van terroristische aanslagen in het gehele land waarbij in het bijzonder wordt gedreigd met geweld tegen het overheidsapparaat. De afgelopen maanden hebben ook (bom)aanslagen op andere doelen en personen plaatsgvonden zoals onlangs op een toeristenbus nabij de Egyptisch/Israëlische grensovergang waarbij 4 doden zijn gevallen.

 

Vanwege een terroristische dreiging tegen het vliegverkeer dat gebruik maakt van het luchtruim boven de Sinaï, adviseren we reizigers om vóór de reis bij hun luchtvaartmaatschappij of touroperator navraag te doen of bij de vliegroute rekening wordt gehouden met deze dreiging.

 

Alle reizen naar de Sinaï worden ontraden. Het geweld in de Sinaï is in de afgelopen maanden geëscaleerd en er is een reële dreiging van terroristische aanslagen. Nederlanders die nu in Sharm el Sheikh of één van de andere badplaatsen in de Sinaï verblijven wordt geadviseerd het gebied te verlaten en daarover contact op te nemen met hun reisorganisatie.

 

Voor de overige delen van Egypte worden alle niet-essentiële reizen ontraden met uitzondering van de volgende toeristische bestemmingen:

 

  • de hotelresorts in de gebieden aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;
  • de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel (inclusief cruises);

 

U wordt aangeraden bij bezoeken aan de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel, alsmede eerdergenoemde hotelresorts die zijn gelegen aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez extra waakzaamheid te betrachten en deze bestemmingen uitsluitend per nabijgelegen luchthaven te bezoeken. De nabijgelegen luchthavens zijn zowel met directe vluchten als met vluchten via Cairo International Airport aan te vliegen. Ook wordt ontraden om over de weg tussen Luxor en Aswan te reizen.

Cairo International Airport is als internationale luchthaven (ook voor transits) op dit moment zond

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 01 March / 2014 / 11:12

 

Update 22.55 uur: Nederlanders die op vakantie zijn in de Egyptische badplaats Sharm el-Sheikh worden morgen naar Nederland teruggehaald.

 

Dat heeft een woordvoerster van de vereniging van reisorganisaties ANVR tegen persbureau Novum gezegd. Ze schat dat het gaat om ongeveer 750 Nederlanders. De reisorganisaties zijn op dit moment bezig de terugvluchten te regelen:

“Voor sommige mensen zat de vakantie er vrijdag toch al op, maar anderen moeten voortijdig vertrekken.”

Nederlanders die in Sharm el-Sheikh of een van de andere badplaatsen in de Sinaï verblijven, worden geadviseerd het gebied te verlaten en daarover contact op te nemen met hun reisorganisatie.

Voor de overige delen van Egypte worden alle niet-essentiële reizen ontraden met uitzondering van hotelresorts in de gebieden aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee, de Golf van Suez en de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel. Mensen die daarheen gaan moeten wel ‘extra waakzaamheid betrachten’ en hen wordt aangeraden uitsluitend met het vliegtuig erheen te reizen. Het wordt afgeraden over de weg tussen Luxor en Aswan te reizen.

Het ministerie signaleert dat er in toenemende mate een negatieve houding is ten opzichte van buitenlanders en adviseert dan ook om aanwijzingen van leger en politie op te volgen en samenscholingen te mijden.

Interim-kabinet Egypte afgetreden

Egypte zit al maanden in een politiek onstabiele situatie, die gepaard gaat met veel demonstraties, stakingen en geweld. De Egyptische interim-premier Hazem Beblawi bood twee dagen geleden onverwachts het ontslag van zijn kabinet aan. De stap wordt gezien als een beweging om de weg vrij te maken voor de kandidatuur van legerleider Abdel-Fattah el-Sissi voor de presidentsverkiezingen.

Het interim-kabinet nam de macht over nadat het leger een coup pleegde tegen president Mohammed Morsi, die terechtstaat in verschillende rechtszaken. Duizenden mensen zijn gevangengezet in het kader van een campagne tegen de Moslimbroederschap, de fundamentalistische beweging van Morsi. De voormalige minister van Volkshuisvesting Ibrahim Mahlab is inmiddels benoemd als nieuwe premier. Hij heeft op zijn beurt Hany Dimian benoemd tot minister van Financiën.

Lees meer over:
Egypte

Lees meer

28 feb

Reisadvies Nederland roept toeristen terug uit Egypte In het nieuws

2013
2013
2013
2013
Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Djee 01 March / 2014 / 18:01

Fuerte ? 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Djeeten 03 March / 2014 / 04:24

Ben naar beide geweest: El gouna oktober 2009 als beginnend kiter( lessen gehad in augustus van dat jaar). Inderdaad veel volk. Bij veel wind en veel volk op het water werd ik zelfs van het water gestuurd omdat ik het water doorkruiste (lees niet evenwijdig met andere kiters kite). Wel arrogante Duitsers daar die het kitecenter open hielden. Van het water komen in een andere kiteclub geeft verbale problemen.

Windzekerheid in oktober was minder: veel wind toen we toekwamen en 's morgens. om 8u op het water en tegen 10-11u was de wind al weg.

's Avonds uitgaan is er geen probleem. Ga je buiten El Gouna dan word je overvallen door het gezaag van 'schooiers'. Voor alles moeten ze 'baksjies' hebben.

Best van al is een hotel van three corners boeken: die hebben naast de kiteclub een gedeelte van het strand. met een all inn heb je je (fris)drank en kan je er iets eten. er is ook een verbinding hotel-strand. Anders moet je dit apart doen met de toc-toc. Wel uitzoeken of alle hotels van three corners daar een verbinding hebben met het strand.

Dahkla: mei 2010,2011 en 2012: woestijn en water. Vanaf mei (ervaring leert me best tweede helft van mei) is er wind. Als je 's voormiddags en 's namiddags op het water gaat dan maak je er niet van dat er 's avonds geen bal te doen is. Tegen 23u lig je toch te maffen. Dikke pull meenemen voor 's avonds.

bij hoog water kun je praktisch voor Dahkla attitude kiten (ondiep en iets minder wind dan achter het hoekje), 

Het water stinkt niet meer naar de zwavel.Op de duin is er nu een soort van depot of iets dergelijks waar het water kan 'uitstinken'. Wel nog steeds niet van drinken.

Sedert 2012 is er in Dakhla Attitude (vind ik de beste locatie, er is ook nog vagabond) een ander management (windfish pro). we begonnen toen te zien dat het luxuezer werd. Je kon er mohito's en dergelijke krijgen. Opletten met alcohol meenemen met vliegtuig: in 2012 werd de bagage in Dahkla daarvoor gecontroleerd. het ideale vond ik hier: veel windzekerheid en direct aan de spot: na je ontbijt ga je ook je gemak eens gaan wandelen op het strand, condities checken en je gerief kun je in een locker leggen. Neem een (cijfer)sloten mee voor de locker voor je kitegerief. 

PETER1310 03 March / 2014 / 15:20

Hallo, ben al op beide plaatsen geweest , meermaals 

 

EL GOUNA 

super van dorp, heel westers , heel proper , top, ideaal voor met vrouw en kinderen , 

Ideaal voor te kiten vind ik de spot vlak voor hotel Mövenpick , kan je bijna overal staan , weinig volk, kitecenter op het strand 

andere spots kunnen heel druk zijn . Een vriend van mij heeft na een dag op iemand anders geknald > schouder gebroken 

El Gouna is één van mijn lievelingsspots , naast kiten kan je veel andere dingen doen daar 

Nadeel is nu de " terreur" , doch enkel tegen Sharm El sheik , zal nu wel spotgoedkoop zijn in El Gouna . zou het wel durven naar daar te trekken , maar niet met kinderen . 

 

DAKHLA 

moeilijke vlucht , lang onderweg , ( tussenstop in Casablanca met in het trerugkomen overnachting ) 

Air Marroc is niet de meest stipte , eenmaal door hun de bagage verloren , in de woestijn zitten zonder iets is ( dikke ) merde .

Voor vrouw en kinderen die niets te maken hebben met kiten is dit niets , als spot is het super , veelzijdig ( downwind naar la dune blanche is top  ), indien geen wind ( eenmaal meegemaakt in mei ) is er echt NIETS te doen .

comfort is niet hoog, maar OK ( bungalows in Dakhla Attitude ) .

Ik ga nu terug in mei naar Dakhla , zonder vrouw ... 

 

Ben al op veel plaatsen voor te kiten, Brazilië, Kaapstad, , alle canarische eilanden, Griekse eilanden , Sharm El Sheik, Hurghada, Ras Sudr, Safaga, Soma Bay 

El Gouna en Dakhla behoort tot mijn favorieten..

RRegelink 12 May / 2014 / 10:35

Ik zit samen met mijn vriendin ook te twijfelen om begin juli te gaan naar El Gouna. Heeft iemand ervaring met Three Corners Ocean View?
Ze hebben een busje die je naar hun privéstrand brengt maar is dat een kitestrand? 

Enjoy life!

Icarus1984 12 May / 2014 / 13:36

zelf heb ik er begin november gezeten en vond het een prima hotel geen last van kinderen want die worden niet toegelaten.

aan beide kanten van hun "prive" strand word er gekite daar kan je evt je spullen stallen en/of huren.

At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

RRegelink 12 May / 2014 / 14:19

Thanks voor de informatie ICARUS1984

Enjoy life!