Rosas in de Zomervakantie

Door: surfbastiaan Reacties: 13 Hits: 4644
surfbastiaan 26 June / 2016 / 09:37

Hé allemaal,

Ik ga over 2 weken richting de baai van Rosas, Spanje, op vakantie. Ik ga naar de camping "La Ballena Alegre" en ik wil daar graag ook gaan kitesurfen. Ik ben een beginner maar ik heb geen lessen meer nodig. Heeft een van jullie ervaring met deze spot en hoe is het daar dan voor beginners?

 

Alvast bedankt,

Sebastiaan 

richardkiter 26 June / 2016 / 10:39

 https://www.google.nl/#q=baai+van+rosas+Kitehigh

http://www.kitehigh.nl/forum/?action=search2

De baai bij Rosas. Is 1400km vanaf Utrecht.
Hier in deze baai heb je een zeer lang strand met campings.o.a.
Amfora, Las dunas, La ballena, Nautic almata.

Deze campings liggen direct aan het zandstrand.

De eerste 3 campings liggen bijna naast elkaar en is het wel druk met kiters.

De kiters van de overige campings komen hier niet kiten.

De campings zijn wel druk maar ideaal voor een combinatie gezin/kiten.

De wind komt vaak tussen 12.00-14.00uur tot 17.00 uur.

 

 

ik ben er de laatste 6 jaar geweest ,en ben er deze zomer ook weer ,de wind is daar verschillend meestal in juli/augustus heb je er een rustig zeewindje van 10- 18 knp die er geregeld( meerdere dagen van de week) waait en goed is om met de grotere maten te kiten 14-18 mtr .

Maar afgelopen zomer was er 8 dagen achter elkaar de tramontana dat is een (vlagerige) wind die uit de bergen komt en die varieerd van 20-45 knp dat is voor veel kitesurfers te veel om lekker te kiten .

Je moet wel altijd bij de kitezone gaan kiten ,daar is kiten alleen toegestaan,Er loopt daar een beachsmaster die alles in de gaten houdt, Het is er alleen vaak wel erg druk ,Dus het beste is starten en dan gelijk verder de zee op ,en daarom moet ook al redelijk kunnen kitensurfen,Vlak voor de kant oefenen mag alleen als je les krijgt van de

Mistral kiteschool  ( want het is niet echt een plek voor beginners ,snel diep )