Kitesurf trip in mei: ervaringen met Zuid Frankrijk?

Door: Timba Reacties: 3 Hits: 3447
Timba 09 April / 2017 / 11:13

Beste mensen van dit forum,

Mijn vrouw en ik zijn van plan om in de laatste week van mei op kitesurfvakantie te gaan. We hebben een weekje, dus vanwege de korte tijd willen we niet al te lang vliegen (ook vanwege tijdsverschil en jetlag). Via een beetje googelen kwamen we uit bij o.a. Zuid Frankrijk, bijvoorbeeld beauduc.

Ik heb het forum wel een beetje doorgebladerd al. Beauduc ziet er goed uit, maar daar is als ik het goed begrijp wel verder weinig te beleven. Liefst hebben we wel een beetje een degelijke slaapplek in de vorm van bed&breakfast, dus vanuit dit oogpunt is Beauduc wellicht niet ideaal.

Of zit ik eind mei dan toch beter in Leucate? Of is daar niet zo veel verschil?

Hopelijk kan iemand zijn/haar (recente) ervaringen met ons delen.

groet!

 

T

Lars_023 10 April / 2017 / 19:15

Tarifa of Fuerta

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Caspian 10 April / 2017 / 21:59

Ik ben enkele jaren geleden op vakantie geweest in Port Camargue in juli. En ik ben verschillende keren naar l'espiguette geweest met al mijn kite materiaal. Zeer mooi strand en heel mooie streek, maar veel wind hebben we er niet gehad. Ik had wel enkel een 11m bij, die ik een drie vier keer op 2 weken heb boven gehaald... Misschien gewoon pech gehad...

Port Barcares/Leucate is een ander verhaal... Wind, veel wind, bijna elke keer als ik er kom...

adriaanbrouwer 11 April / 2017 / 13:27

Ik weet niet of je hebt overwogen om met de auto te gaan? Je kan dan een roadtrip doen en gaan waar de wind waait. Bed en breakfasts genoeg in Zuid Frankrijk, die hoef je eigenlijk niet eens vooraf te boeken. Geeft je ook de mogelijkheid om wat leuke plaatsen te bezoeken zodat er verder ook nog iets te beleven valt. Ik heb dit een paar keer in de zomermaanden gedaan, zie:  http://hanglos.nl/forum/waar-kiten/topics/312129/almanarre-hyeres-zuid-frankrijk-tips.html

veel plezier in ieder geval!