(Semi) vlak water NL

Door: thomdb Reacties: 9 Hits: 1216
thomdb 10 August / 2017 / 17:57

Hallo Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een 9m North mono en heb ik een aantal sessies er op zitten.
Alleen ben ik nog op zoek naar een mooie Nederlandse spot waar redelijk vlak water is, of waar de golven met veel tijd na elkaar binnen komen. 
Ik zoek dat vlakke water omdat ik namelijk wil oefenen met bochtjes draaien, toeside en de eerste kleine sprongen.

Waar in NL (omgeving Zuid-Holland & Utrecht) is deze veeleisende{#emotions_dlg.pompom.gif} spot? 

Slufter & Brouwersdam is eigenlijk net te ver rijden voor mij, maar wil er binnenkort wel een keertje gaan kijken....

Jelle_vw 10 August / 2017 / 23:07

Die spot zoeken we allemaal {#emotions_dlg.spinsmile.gif} 

Probeer de Zandmotor eens op een tijdstip dat het niet druk is. Slufter kan idd of Oostvoorne. Denk dat het Ijselmeer redelijk vlak kan zijn of daar bij Strand Horst. 

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

Djee 11 August / 2017 / 05:54

Wijk aan zee bij de pier met zuid, zuid West, ijmuiden bij de pier met noord, Noord West. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 4 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 18 - 30 knots op zijn Ozone Reo (2016)

vlieger-kid 11 August / 2017 / 10:20

'Probeer de Zandmotor eens op een tijdstip dat het niet druk is.'

Good luck finding that unicorn!

Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

dr511 11 August / 2017 / 14:38

In het balkje op deze site staat... kitespot search

http://hanglos.nl/spot/

als het er is dan staat het daar{#emotions_dlg.nerd.gif}

Ziki Ondergoed, schultenbrau

thomdb 11 August / 2017 / 18:58

Dank allen, 

En kan iemand mij vertellen wat 'kleine' golven zijn in NL?

Of bij welke omstandigheden dat is. Ik kijk vaak op de windy app, maar zoiets als 1,3m zegt mij niet zo veel. Is dat normaal? Groot? Klein? En is er bij bepaalde windrichting en/of vloed meer of minder hoge golven?

thomdb 11 August / 2017 / 19:01

Oh en vaak zie ik bij bijvoorbeeld Muiderberg dat de wind bijvoorbeeld 15 knopen is met stoten tot wel 25-26-27. Vrij vlagerig lijkt me dan. Is dat echt zo? Of ligt dat aan de windrichting?

Jelle_vw 11 August / 2017 / 23:52

"Good luck finding that unicorn!" 

I know. Maar echt waar ik heb in juni nog met 10 man op de zandmotor gestaan. 

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

Magic_Ed 12 August / 2017 / 10:37

"Wijk aan zee bij de pier met zuid, zuid West, ijmuiden bij de pier met noord, Noord West"

Beide lokaties zijn verboden voor kitesurfers. Wijk aan zee mag je pas noordelijk van de grote palen kiten en dus niet naast de pier, IJmuiden is gedurende de zomermaanden verboden en moet je naar IJmuiderslag.

w w w . v e r s u s s h o p . n l - - - w w w . 2 8 k n o p e n . n l

Magic_Ed had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 32 - 41 knots op zijn SlingShot Wave SST (2019)

Nature 15 August / 2017 / 09:04

Muiderberg kan alleen met west (super vlagerig)  noord en oost (ook vkagerig)  en natuurlijk alle richtingen daar tussen.

Voorspellingen voor Muiderberg kloppen nooit dus je kan bij noorder wind beter ijmuiden min 2-3 knopen aanhouden dan kom je meer in de buurt.

Ook helpt een crosscheck met windy.com ook enorm.

Een makkelijke zee spot is ijmuiden omdat je relatief ver kan staan (bij vloed / hoog water). Maar rondom het hele ijsselmeer rn brouwersdam heb je toch zeer makkelijke condities. 

Als je geen drukte zoekt moet je ochtenden door de weeks pakken. 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)