Ervaringen in zuid-Brazilië? Florianopolis / Ilha de Santa Catarina

Door: TacoDeWolff Reacties: 2 Hits: 1395
TacoDeWolff 01 September / 2017 / 13:38

Ik ga deze winter naar Brazilië voor een stage (daar is het dan zomer), helaas niet bij Cumbuco in de buurt hehe. Maar ik zit in Florianopolis, dat heeft een schiereiland met lagunes en heet Ilha de Santa Catarina. Heeft iemand ervaring met kiten in die regio? Wat zijn daar chille spots? Hoe is de wind? Welke kitemaat zou je adviseren?

Volgens Windfinder statistieken is de wind niet al te best...maar dat geloof ik niet helemaal want het wordt wel als goede kitespot geadverteerd.

Ik ben 90kg, gevorderde kitesurfer en ik heb een twintip die niet de beste low-wind characteristieken heeft...

Bedankt!

Sanka 01 September / 2017 / 14:06

Klopt, schijnt in de Braziliaanse wintermaanden beter te zijn en kans op dikke wind + hogere golven hoe meer naar het zuiden toe. Zomer maanden moet je net geluk hebben op een windje . 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Trovao 16 September / 2017 / 00:34

Florianopolis is echt te gek! ben er meerdere malen geweest maar was toen nog niet begonnen met kitesurfen. (helaas)

een spot op het zuiden van het eiland is Riozinho (campeche)

vlak water heb je op Lagoa da Conceicao.

Zijn nog vele andere stranden, maar heb er geen kiters gezien

 

Trovao had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 22 - 26 knots op zijn North Rebel (2008)