Waarheen voor paar maanden wintervakantie en kiten? Advies gevraagd!

Door: wheretokite Reacties: 5 Hits: 1974
wheretokite 14 September / 2017 / 23:30

Hi kiters,

Zoveel kennis en kunde bij elkaar hier: t zou echt top zijn als jullie ons daarmee een handje willen helpen. M'n vriend, die in Nederland en later in Tenerife al wat dagen les heeft gehad en heel graag verder wil met kiten, en ik willen vanaf +/- half januari (maar zijn flexibel) een paar maandjes chillen. Dit om echt tot rust te komen na drukke tijden en voor hem om zich helemaal op kiten te kunnen focussen. Daarna gaan we een jaar op reis richting Azie, Australie, Nieuw-Zeeland etc.

Wat we nu dus zoeken, is een plek waar hij van +/- half januari tot begin april als beginner goed uit de voeten kan (hij heeft z'n eigen spullen dus na een paar opfrislessen wil hij zelf aan de slag) met goede wind en waar het daarnaast ook lekker weer is. Tropisch warm hoeft echt niet (liever niet zelfs), maar gewoon lekker in een shirtje kunnen lopen en niet teveel regen (hebben we hier in NL momenteel al genoeg van). Omdat we straks al gaan backpacken, willen we het liefst op 1 plek blijven. Liefst geen malariagebied. En omdat 't een lange periode is willen we een appartement oid huren (AirBnB) en geen hotel.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Tenerife (El Medano) zijn we eerder in januari geweest, heerlijk weer maar toen weinig wind gehad. Curacao vorig jaar geweest in november en geen zuchtje wind en een miljoen muggen. Die dus niet meer haha. Vietnam, Philipijnen etc vallen af omdat we daar vanaf april al naartoe gaan. Opties so far: Sal (maar omgeving Santa Maria zou niet voor beginners zijn?), Egypte (drie maanden in zo'n land, trekt ons niet echt), Marokko, Fuerteventura, Dominicaanse republiek, Kaapstad en Mauritius (maar beide flink flink aan de prijs), Tarifa in Spanje, Guadeloupe, Zanzibar en Kenia (malaria)... Nogal wat om uit te kiezen en dan zijn er vast nog meer opties!

Oftewel: HELP!

Alvast superbedankt voor jullie advies, dat gaat ons vast helpen om verder te komen. :)

 

TomvdL 15 September / 2017 / 09:25

Waarom is fuerteventura afgevallen?

TomvdL had een 4 sterren sessie in La Ballena Alegre Costa Brava met maar liefst 15 - 18 knots op zijn Naish Dash (2017)

wheretokite 15 September / 2017 / 09:44

Hoi Tom, misschien omschreef ik 't onhandig maar Fuerteventura is juist wel een optie. Eigenlijk alle bovenstaande (ei)landen/plaatsen hebben we voorbij zien komen als suggesties.

Fuerteventura had onze voorkeur zelfs! Maar lees wisselende dingen over Flagbeach voor beginners en de windzekerheid in die periode. Hopelijk bevestigen jullie dat dat allemaal reuze meevalt haha dan kunnen we gauw een knoop doorhakken ;)

markymarc 15 September / 2017 / 20:42

Als je wilt varen in deze periode op Fuerte moet je naar Sotavento. Flag beach echt weinig kans op geregeld wind. Aan de andere kant als je maandenlang gaat, ga je ook in Fuerte Nord wel genoeg wind krijgen alleen minder regelmatig en langer achter elkaar...

Sotavento heb je 1x per 2 weken volle lagoon en kun je als beginner lekker staan, maar lagoon geeft ook gevaren als vlagerige wind en gladde stukken en onregelmatige bodem...

 

Succes en mooi vooruitzicht!

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

Djee 16 September / 2017 / 12:20

Als voor langere tijd gaat zou ik naar zuid Afrika gaan in die periode. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

anthony.cohen 28 September / 2017 / 17:56

Hi,

Sal, Cape Verde. Echt een aanrader! 93% windzekerheid, altijd stabiel. Kitebeach is best druk en moeilijk voor beginners. Daarom ben ik sinds mei een school begonnen aan de andere kant. Spiegelvlak water, kristalhelder water, enkel zand, stabiele wind, geen andere mensen... We hebben een rescueboot en geven ook les vanuit die boot. Ideaal dus om te leren. 

We zijn gelegen voor het Riu hotel, als enige school aan deze kant van het eiland. Een echte aanrader.

Je kan ons vinden op: https://web.facebook.com/kitetonic/ en je mag me gerust vragen stellen. Er staan enkele foto's van de spot ook om je een idee te geven.

Zonnige groeten vanuit Sal,

Anthony C

Kite & Tonic