Kitevakantie Maart

Door: timvdn Reacties: 13 Hits: 3616
timvdn 10 November / 2017 / 11:11

Hallo!

In Maart willen mijn vriendin en ik 3/4 weken op vakantie. Hoofddoel: prachtige kitecondities(windzekerheid). Subdoel: als het niet waait kunnen suppen, mooie hikes, indrukwekkende natuur is een pre. Met andere woorden, een locatie waar je een leuke actieve vakantie kan vieren. Niet een plek als bv el gouna, waar je in principe echt puur voor het kiten komt. Leuke cultuur en bij voorkeur een gezonde lokale / toerisme balans.

Kom maar met de goede adviezen;), ongetwijfeld zal er wat water bij de wijn gedaan moeten worden. Maar ik ga ze 1 voor 1 bekijken!

Bedankt alvast!

Kishtsang 10 November / 2017 / 14:23

Cape Town, in maart nog voldoende wind en aangename temperatuur. Ga zelf ook!

Kishtsang had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best TS (2013)

asluis 10 November / 2017 / 14:47

Cape Town, einde seizoen! Wel wind, lekker rustig op het water.

 

kees69 10 November / 2017 / 15:37

Cabarete

bjornviane 12 November / 2017 / 02:30

www.kiteguidebrazil.com (nederlands talige gids)

www.kiteguidebrazil.com

KiteActive 12 November / 2017 / 03:08

In maart kun je soms ook nog goede wind hebben in Zanzibar! Wij hebben een guesthouse op de kitespot en organiseren reizen, ook in maart via www.kiteactive.com. Ook zal hoogstwaarschijnlijk kitecamps naar Dakhla en Tarifa online komen in die periode! Mocht je vragen hebben waar ik mee kan helpen hoor ik het graag! Cheers, Felix

Theun 26 November / 2017 / 12:40

Mannar in Sri Lanka! Super nieuw resort aan een insane mooie lagoon! https://vimeo.com/241344254 Wij zijn nu in Kalpitiya wat ook mega mooi is maar begin volgend jaar als de wind oppikt meteen daarheen. 

mouse 28 November / 2017 / 10:02

Hallo,

 

Kijk even op onze site voor the Philippines.  We runnen hier 2 schools nu.

https://seabreezekiteclub.com

 

5 locations in Asia! www.seabreezekiteclub.com

MarkVP 28 November / 2017 / 16:25

Nog weinig zinnige reacties op deze post{#emotions_dlg.swhip.gif} op Kaapstad na slechts enkle die hun eigen site/school/reis spammen... Zelf wil ik ook weer in maart op vakantie. Kaapstad lijkt me erg vet maar ik ga maar 2 weken en dan is het wat aan de korte kant.

Dit jaar ben ik in maart naar Bonaire geweest met mijn vriendin (voor mij 2e bezoek) en we hebben het er goed naar ons zin gehad. Wind viel een beetje tegen maar op 1 dan na kunnen kiten(12/9m volstaat). 2015 was ik er ook in die periode en ben ik elke dag gaan kiten zonder dat de wind ooit wegviel (RPM 11 of 8m met mijn twintip en 105kg en 14 niet uit de tas gehad).

Verder kun je er prachtig snorkelen (of duiken maar dat doe ik niet) en het eiland verkennen. Suppen bij Lac of op andere spots en naar het Slagbaaipark.

Cabarete, Domincaanse rep. ben ik ooit in januari geweest, viel tegen qua wind en ik weet niet of dat in maart beter is...

Brazil is volgens mij al over met de wind in maart....

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

R1ch4rd 19 January / 2018 / 14:41

Ik ben zelf ook op zoek naar een mooie locatie voor maart.

ik zoek bewust naar een groepsreis daar ik alleen reis en beginner ben.

 

http://www.nederland-kitetravel.nl/mexico-cancun-maart-kitetravel-2018.php

 

Dit ben ik tegen gekomen en twijfel ik nog over.

Kitemaster1 19 January / 2018 / 16:25

Lijkt een leuke trip zeker als het daar waait. Ik ben zelf ook op zoek naar iets voor maart en kwam niet veel verder dan Sal(volgens mij wind gegarandeerd) of bonaire.

Yo

wazzaah 19 January / 2018 / 16:33

Met 3-4 weken tijd:

Vietnam kan nog goed zijn

Mexico (regio Cancun)

Costa Rica/Panama 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Palm 21 January / 2018 / 22:37
Palm

Nature 22 January / 2018 / 08:43

Cancun regio (yucatan) is geniaal  beter ga je niet vinden qua cultuur, natuur, hikes en combo met wind in mijn ogen. zeker als je wat ruimer denkt en ook bijv isla holbox / tulum meepakt heb je echt een waanzinnige locatie.
Maart is hoofdseizoen en flink te kiten over het algemeen.
wind is niet suuuuper hard maar een lekker 18-20 knopen komt veel voor bij isla blanca in die periode. isla heeft net wat meer wind.



Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)