heerlijk kiten biesbosch

Door: biesbosch_surfer Reacties: 8 Hits: 2803
biesbosch_surfer 19 April / 2018 / 12:39

Goedemiddag,

Ben opzoek naar andere kiters die dichtbij de biesbosch wonen, ik ben zelf een starter.

Hopelijk vind ik via dit forum mensen die ook kitesurfen die vlak bij de biesbosch wonen of een keer in de biesbosch willen kiten. Aangezien ik een beginnende kiter ben zou het leuk zijn om met een meer ervaren kiter op pad te gaan. Andere beginners zijn ook welkom!

Ik heb 3 racefietsen ter beschikking en een auto en woon zelf in Hank. 

 

Laat even weten als je geintresseerd ben om te kiten in de biesbosch. Zou top zijn om hier nieuwe contacten op te doen!

 

Kite on dude, 

 

 

Chris

biesbosch_surfer 19 April / 2018 / 12:45

O ik lees net dat je niet mag kitesurfen op sommige plekken in die biesbosch, Hoe kan ik dat precies opzoeken? 

Als iemand mij wil leren kitesurfen in de biesbosch, ben ik bereid een kleine vergoeding te geven/comesatie voor reis geld, of iets anders. Dus ben jij een ervaren kitesurfer reageer dan alsjeblieft!

 

Ik wil de natuur niet verstoren, zoals ik al zei ik ben echt een beginner. Heb ook een boswachter van de biesbosch een bericht gestuurd, of hij een goede plek weet, waar je mag kitesurfen in de biesbosch.

 

groet Chris

Last edit by: BIESBOSCH_SURFER

Kitemen 19 April / 2018 / 12:58

Biesbosch is volgens mij helemaal een no-go voor kitesurfers, bijna geen enkel binnenwater is helaas toegankelijk voor kitesurfers. In die omgeving kan je beter richting de kust rijden. Oostvoorne is DE beginnersplek waar je zowat overal kan staan als je een keer valt en is een strand van ruim een KM breed dus genoeg plaats (tip loop wat verder door dan heb je wat meer ruimte)

Magic_Ed 19 April / 2018 / 13:23

Simpel geschreven:

- binnenwater en wadden is verboden te kiten tenzij er een speciale ontheffing is.

- zee overal toegestaan behalve daar waar lokale regels het verbieden (natuurgebied, haven, gemeentelijke verordening).

Voor spots: https://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/nkv/spotbeheer/

 

w w w . v e r s u s s h o p . n l

geloof 19 April / 2018 / 17:04

Grevelingen is voor jou de dichtsbijzijnde serieuze kitespot, maar is niet ideaal voor beginners. Biesbosch, Merwede en Amer zijn een no go voor kiters. Je mag wel windsurfen op de Amer en de Merwede natuurlijk.

Last edit by: GELOOF
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Gyttja 19 April / 2018 / 23:11

Dit is een late 1 april grap hoop ik?{#emotions_dlg.emo.gif}

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

biesbosch_surfer 20 April / 2018 / 05:36

Bedankt voor de response, GYTTJA nee dit is geen grap. Zal eens naar oostvoorne gaan dan. Heb een kite gekocht op marktplaats, ben benieuwd. Zal knap lastig worden voor een eerste keer, maar ga het gewoon proberen.

Bedankt voor de tips KITEMEN MAGIC_ED GELOOF, als iemand een noobie op sleep touw wil nemen hoor ik het wel :)

Zou top zijn.

Last edit by: BIESBOSCH_SURFER

Djee 20 April / 2018 / 06:03

Neem aub eerst les en ga niet zelf aanlopen kloten, dit kan levensgevaarlijk zijn. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Gyttja 21 April / 2018 / 07:35

Inderdaad, wat Djee zegt. Zelf proberen, doe het alsjeblieft niet. Kitesurfen is een gevaarlijke sport als je niet weet waar je mee bezig bent. Je zal de eerste niet zijn die in het ziekenhuis komt of erger omdat hij denkt het wel even zelf te kunnen proberen.

Neem een paar lessen, laat ze meteen kijken naar het materiaal wat je hebt gekocht. Niet alles is geschikt voor een beginner, en veel oude kites zijn ook niet bepaald veilig. Helaas verkopen ze die troep vaak als ‘beginners setje’ wat het soms totaal niet is. Er zijn op dit forum complete topic’s over ’marktplaats setjes’ waar mensen elkaar waarschuwen voor gevaarlijk sets die als beginnerset worden aangeraden.

Je komt een beetje naief over, omdat je dacht in de biesbos te kunnen kiten en denk zelf met een martplaats setje het wel te kunnen proberen, daarom dacht ik dat dit een slechte grap was. laat je alsjeblieft even goed informeren door iemand met verstand van zaken! (Iemand van een kiteschool bijvoorbeeld)

Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)