Kiten fuerte of Tenerife in eind oktober begin november

Door: Rafaello Reacties: 6 Hits: 3202
Rafaello 30 May / 2018 / 13:20

ik zoek een mooie freestyle locatie voor aankomende herfstvakantie (eind oktober begin november)

Hoe is de wind op beide plekken?

welke kites moet ik meenemen ben zo’n 55 kg

zijn er nog andere dingen te doen?

Dankje wel alvast

asluis 30 May / 2018 / 16:19

Beide bestemmingen zijn niet heel windzeker in okt/nov
Wellicht pakt Fuerte net iets meer wind dan Tenerife, Tenerife heeft sowiezo niet zoveel kitespots.
Ga lekker naar Brazilie zou ik zeggen!

Nature 30 May / 2018 / 19:53

Oktober is echt de aller slechtste maand om naar de canarische eilanden te gaan.  Normaal is dat wanneer er gedoken wordt in die omgeving.

Check anders Nederland-kitetravel Waar wij heen gaan waait het wel ;) 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Leon van Bergen 17 July / 2018 / 14:13

Nature, is November wel goed voor Fuerteventura? ik zie namelijk op je website dat begin December ook als mogelijkheid wordt aangeboden..

En hoe is verder Tarifa rond okt,nov,dec?

Nature 17 July / 2018 / 22:09

Oktober staat bekend om weinig wind :)  dan komen de duikers.
Daarna 50/50  kans op wind .

 

 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Lars_023 18 July / 2018 / 10:02

Tarifa is Tarifa, je kan 4 dagen pech hebben maar het waait altijd wel een keer. De laatste week van oktober ben ik er in ieder geval weer. 

 https://nl.windfinder.com/windstatistics/tarifa

 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

xaloc 18 July / 2018 / 13:15

{#emotions_dlg.hypocrite.gif} ik zou je Kaapverdie aanraden in oktober, qua windzekerheid maar natuurlijk minder voor freestyle tenzij je strapless-freestyle bedoelt