Beginner: waar kiten januari/februari 2019? Azië, Afrika, Zuid Amerika?

Door: woutervdb Reacties: 3 Hits: 3276
woutervdb 11 June / 2018 / 21:26

Hallo forum, 

Vorig jaar heb ik met veel enthousiasme een start gemaakt met kiten. Na een beginnerscursus van een paar dagen is het helaas niet tot een vervolg gekomen...daar moet verandering in komen!

Daarom ben ik op zoek naar een goede spot wereldwijd om mij een maand op te sluiten ;) Begin 2019 ga ik drie maanden reizen en wil dan ook een maand besteden om het kitesurfen echt onder de knie te krijgen. Een bestemming voor mijn reis heb ik nog niet, dus ben erg benieuwd naar jullie tips!

Azië (filipijnen/sri lanka), Afrika (Zanzibar) of Zuid Amerika (Brazilie)? Iemand ervaring met langere tijd op één plek? Kiteset hier kopen of daar bij kiteschool aanschaffen/overnemen? Nog goede adresjes?

Kortom, al jullie tips en gedachten zijn meer dan welkom! 

Alvast bedankt, 

Wouter

 

 

Djee 12 June / 2018 / 13:06

In Brazilië is het windseizoen dan al geëindigd, je zou ook zuid Afrika kunnen toevoegen. Over zanzibar is niet echt windzeker. Sri Lanka en Filipijnen? ?? Geen idee voor die periode.

Qua kites meenemen, daar aanschaffen (en weer verkopen) of huren, hangt van de locatie af en hoeveel jij die overige maanden wilt sjeulen. Of laatste maand gaan kiten,  maar nog beter is natuurlijk gewoon 3 maanden kiten, dan zou ik zeker naar zuid Afrika gaan omdat daar naast het kiten ook meer dan genoeg te doen/zien is ipv een eiland waar je gauw uitgekeken bent.

Last edit by: DJEE
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Lisette154 16 November / 2018 / 16:49

Hi Wouter,

Misschien kan ik je verder helpen. Onze school is gevestigd in Sal, Kaapverdie. In januari en februari is de wind hier perfect! Onze school is gelegen bij Ponta Preta en wij geven de lessen daarom aan de westelijke kant van het eiland. Hier zijn veel minder mensen dan op kitebeach en we hebben ook nog eens vlak water. Neem eens een kijkje op onze website/film en stuur mij een email op info@kitetonic.com als je geinteresseerd bent. {#emotions_dlg.shiny.gif} 

www.kitetonic.com 

 

Last edit by: LISETTE154

Ferry 26 November / 2018 / 12:49

Sri Lanka kan, zeker als je ook rond wil reizen is het een perfecte bestemming. Er zijn twee windseizoenen in Sri:

- zomer: mei - begin oktober

- winter: half december - februari

In de winter is er echter alleen wind in de middag. Voordeel is dat je dan tot zonsondergang (voor de deur) kan kiten op prachtig helder water. Het zomerseizoen heeft hardere wind en is 's ochtends vaak al aanwezig.

Zoals ik al zei, zeker in combinatie met het rondreizen is Sri Lanka zeker een goede plek om heen te gaan en verder door Azië te reizen!

Voor meer info kun je kijken op Outbound Kitetravel

Last edit by: FERRY
www.outboundkitetravel.nl