Kamperen, kiten, windsurfen met peuter en kleuter

Door: MarjoleinB Reacties: 6 Hits: 2010
MarjoleinB 18 August / 2018 / 13:25

Wie heeft een goede tip?

Man is een windsurfer, ik ben een kiter. Hij heeft eigen spullen, ik niet. 

We zoeken een vakantiebestemming (camping) voor zomer 2019 (je kan maar op tijd beginnen) met de volgende eisen:

- kamperen (glamping mag ook ;-) )

- wind

- vertier voor onze peuter en kleuter (speeltuin voor de kampeerplek bvb, fullscale animatie hoeft niet, mag wel)

- vanaf camping direct het water op, niet met de auto naar een spot moeten)

- lekker weer (dit jaar waren we in NL, best goed weer, maar ook regen), frankrijk vinden we leuk, andere landen ook

- liefst binnen een km of 600 vanaf de randstad, maximaal 1000

- mogelijkheid tot kiteles / supervised kiten / verhuur van spullen

wie oh wie heeft de tip van de dag?

HBX 18 August / 2018 / 15:08

Heb hier vorig jaar een aantal dagen gestaan toen we op doorreis waren met de Cali met een niet kitende vrouw. Hele nette camping die voldoet aan jullie wensen en 'on the spot' en voldoende mooie en leuke dingen te doen in de buurt.

Is wel ietsje verder, ca 1300 km

http://www.ballena-alegre.com/nl/

 

Last edit by: HBX
Have Fun and Hang Loose

MarjoleinB 18 August / 2018 / 22:00

Thanks, ik ga even kijken!

Lisannevd 27 August / 2018 / 11:12

Sant Pere Pescador in Spanje! Probeer de camping La Gaviota.

jvhoven 27 August / 2018 / 23:09

Ik heb op beide campings gestaan.

En raad je la ballena aan. Leuker voor de kids en makkelijker als 1 ouder aan het varen is om lekker aan het strand bij de beachbar de kiter of surfer te spotten of gewoon aan het zwembad te liggen.

Bij la gaviota moet je best ver lopen om te kiten en volgens mij zeker weten doe ik het niet maar mag je daar niet meer kiten sinds vorig jaar ivm vogelgebied daarachter.

En het gehalte opa en oma's is daar erg hoog. Zeker niet ongezellig maar wat speelmaatjes voor de kids is ook wat waard. 

Maar ja zo heeft iedereen wel een mening of een ervaring. Succes met de zoektocht. En alvast een fijne vakantie{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Lisannevd 28 August / 2018 / 12:32

@JVHoven: ik ben er dit jaar nog geweest en je mag gewoon kiten voor op het strand. Ook het gehalte opa's en oma's valt reuze mee. Eigenlijk stonden er in onze straat dit jaar alleen maar jonge gezinnen. Ik vind het juist een hele fijne camping vanwege de grote (lekker klein dus overzichtelijk). De camping is gemoedelijk en persoonlijk en ook vrij rustig. 

Last edit by: LISANNEVD

washichi 29 August / 2018 / 16:57

ben afgelopen week op onderstaande plekken geweest.
Hvide Sande is vooral aan te raden, ideale spots & ik had iedere dag goede wind.

Büsum, Duitsland:
camping-nordsee.de, dijkje overlopen en je bent op de kite/windsurf spot.
er is een lagune en/of open zee,
genoeg te doen voor kinderen,
kite/windsurf les mogelijk,
wind/weer is vergelijbaar met nederland

Hvide Sande, Denemarken:
hvidesandecamping.dk, weg oversteken en je bent bij een kite/windsurf spot. 
een kite/windsurf spot voor elke windrichting of conditie,
kite/windsurf les mogelijk (tegenover de camping)
wind/weer moet je weer geluk mee hebben, maar meestal meer wind dan in NL 

washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)