Cumbuco Dec 2018

Door: JochumB Reacties: 5 Hits: 2147
JochumB 30 October / 2018 / 19:43

Ha mede-kiters, 

Ik zit er aan te denken om begin december naar Brazilie Cumbuco te gaan om daar te kiten. Tussen 14-20 knopen, grote windzekerheid, veel verschillende spots en lekker weer. Mijn niveau is redelijk beginner: kan hoogte varen, bochtjes maken, met 1 hand en voorzichtig eerste sprongetjes. Voorkeur voor vlak water maar wil ook graag meters maken op zee. 

Wie is al een keer in Cumbuco geweest en heeft tips voor een fijne kiteschool/hostel etc?

Het lijkt me leuk om met een paar man/vrouw die kant op te gaan om samen te kiten en ook van elkaar te leren. Autotje huren, verschillende spots bezoeken, zoveel mogelijk kiten. 

Iemand zin om mee te gaan?

 Groet, Jochum 

 

Nature 31 October / 2018 / 12:24

Yo Jochum,

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)  
https://nederland-kitetravel.nl/Nederland-kitetravel-kaapstad-dec-feb-2019.php

Wij zitten er  in die periode's ook  dus als  het je leuk lijkt neem even contact op 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Kishtsang 31 October / 2018 / 15:13

Hi Jochum,

 

Zuid-Afrika is een top bestemming om te kiten die maanden. Heerlijke temperatuur en dikke wind! In December is het wel drukker qua toeristen dan in Februari. De wind verschilt nauwelijks. Heb je al gekeken naar wat je plannen zijn? Ga je puur voor het kiten of wil je ook wat sightseeing doen? 

Als je gaat om te kiten, hou er dan rekening mee dat de golven in Kaapstad best flink kunnen zijn. Als je weinig ervaring hebt met kiten op zee kan dat best intimiderend zijn. Langebaan zou dan betere spot zijn, maar of je hier moet zitten hangt af van je andere plannen

 

Kishtsang had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best TS (2013)

strekke 31 October / 2018 / 16:23

Kaapstad zelf als beginner heb je eigenlijk niks te zoeken - veel te veel volk op het water, grote golven, knalharde wind, en haaien (dus lang liggen body draggen op zoek naar je plank wil je daar zeker niet doen). Door als beginner daar het water op te gaan breng je jezelf en anderen in gevaar en ga je alleen maar in de weg varen van gevorderden.

Maar als je toch per se die kant op wilt gaan, kan je beter inderdaad naar Langebaan gaat.

JochumB 06 November / 2018 / 21:06

Ik ga naar Ilha do Guajiru, Brazil :) Warm, windzeker, geen haaien :) Als er mensen rond die tijd daar zijn, stuur mij een mailje. Groet Jochum

Djee 06 November / 2018 / 21:24

Genoeg haaien hoor {#emotions_dlg.wink.gif}, veel plezier.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)