Juli-Augustus Brazillie - is dat een goede keuze?

Door: Searching Reacties: 6 Hits: 1678
Searching 05 January / 2019 / 21:24

Beste Mensen,

 

Ik ben een beginnende kiter

Gebonden aan de periode 22 Juli to 22 Aug ben ik voorzichtig een kitesurf vakantie aan het plannen. Eerste gedachte en voorkeur is Jericoacoara Brazillie.

Is dit een goede optie qua wind zekerheid? Vernam dat de ochtenden in deze periode goed zijn maar midagen niet.....

Ik zal mijn vakantie starten vanuit Curacao, ben dus erg flexible waar heen te gaan mochten de wind omstandigheden in zuid america/carribean gunstiger/zekerder zijn dan mijn eerste keuze.

Hoor graag jullie ervaringen/suggesties.

 

Magic_Ed 06 January / 2019 / 08:16

Er is zeker wind in die periode, niet zo goed als sep-dec, maar reken op 28 van de 30 dagen wind boven de 18 knopen. 

w w w . v e r s u s s h o p . n l

KiteShallow 06 January / 2019 / 21:37

https://nl.windfinder.com/windstatistics/jericoacoara Voor beginner is aan te raden. Te vergelijken met Dec. max. 30 knopen. Net van Prea terug, voor Dec viel het tegen, regen seizoen is eerder begonnen ipv half Feb. Er waren dagen geen wind, LW....heb ik net met grote vliegers thuis gelaten.

Searching 07 January / 2019 / 10:11

@ Magic_ED goed nieuws! Bedankt.

 

Searching 07 January / 2019 / 10:13

@KITESHALLOW Handige die link, dank je!

Zonde van je verloren dagen daar.

asluis 14 January / 2019 / 08:10

Was 14dgn in Jeri in augustus. 14dgn wind gehad om te windsurfen. 100 % 

Ferry 14 January / 2019 / 13:27

Wintermaanden zijn inderdaad hoogseizoen. Sommige hotels specifiek voor de wind- en kitesurfers zullen gesloten zijn in die zomermaanden. Maar bij Jeri kun je altijd wel terecht. 

Last edit by: FERRY
www.outboundkitetravel.nl