Kiten Griekenland

Door: celinej Reacties: 9 Hits: 6496
celinej 16 April / 2019 / 19:40

Hoi, ik wil deze zomer graag met mijn vriend (wij kiten allebei) en dochter van 4 naar Griekenland en ik zoek een leuk resortje. Ik had er 1 gevonden op pounta beach (paros) en lefkada, maar die krijgen allebei zulke slechte reviews. Iemand nog een goede tip? Dank je!!

Djee 16 April / 2019 / 19:56

Kos, rhodos. 

Ben van de zomer op Paros geweest en raad die je ook niet aan, al helemaal niet met een kleintje erbij (wij met 2 Kids heen geweest) = te lange reis voor het resultaat. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

celinej 16 April / 2019 / 20:01

Oké, dank je, ga ik daar naar kijken!

FeRNandeZ 16 April / 2019 / 20:47

 

Ik ga ook altijd weg met de kids en chick in de zomer vakantie wil dan ook zeker nog een beetje kunnen kiten.

Verder moet niet al te ver zijn en niet al te duuren we willen iets van relaxed appartementje etc

Lefkas was vorig jaar weinig wind, de foilers konden wel elke dag, wel hele mooie kite stranden. Wind is tussen 12,00 en 19,00uur. Verder uiteraard geen waves. 

https://www.elizawashere.nl/griekenland/lefkas/lefkas_stad/olivetto_villas.htm

https://www.elizawashere.nl/griekenland/lefkas/lefkas_stad/casa_campos.htm

Deze liggen in de buurt bij kite gedeelte van heteiland en ook bij Lefkada stad dus ideaal.

Als je wilt leren foilen kan je hier echt helemaal los.

 

Wil je echt kunnen beuken kan je beter naar Tarifa gaan, Andalusie is ook erg gezellig.

 

 

 

 

kantje board !

celinej 16 April / 2019 / 20:54

Dank je wel voor je reactie, we huren het hele jaar door een huisje in tarifa, dus komen er vaak en het is heerlijk (wel erg druk in aug), maar we zouden wel een keer iets anders willen, vandaar dat ik ah kijken ben naar Griekenland

berg 17 April / 2019 / 10:27

Ben ooit op Naxos geweest (lang geleden ), was toen om te windsurfen. mooi eiland, goede windstatistieken en mooie baai ( Mikri Vigla ) om te kiten.

ben ook aan het kijken om daar weer een keer terug te gaan.

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

svenpronk 17 April / 2019 / 10:49

Wij kiten ook allebei en we zijn met onze dochter naar Hotel Caravia Beach geweest. De Kitespot zit aan het resort vast dus zodra de wind aangaat spullen pakken en je loopt zo naar de spot toe. De helft van de vakantie wind gehad om met de twintip te kunnen varen, grootste maat was een 12. Nog een groot voordeel een hele rustige spot, toen ik er was max 5 kiters op het water. De combi van kind en kitesurfen is hier erg goed te doen!

nales020 18 June / 2019 / 16:41

Kos is prima , leuke stranden en goede kite spots met ca 4 tot 5 bft in de zomer

Mykonos is helemaal te gek , heeft enorm veel te bieden en mega goede wind om te kiten , accomodatie op dit trendy eiland is wel duur maar ja het is de hotspot van Griekenland 

 

er is nog een mooie spot die vrij onbekend is en dat  is Drepano, ieder dag Thermische wind van 20 tot 30 knopen.

Persoonlijk is Kos  voor de hele familie wel het leukste eiland.

Jaak 19 June / 2019 / 15:18

Kos inderdaad leuk en enkele spots/scholen vlak bij hotels. Dus ideaal met kinderen. Vorig jaar had ik begin juni gedurende 10 dagen bijna geen wind (is ook niet de beste periode maar je plant deze zomer en dat zou beter moeten zijn).

Dit jaar Rhodos. Zaten op 40 min. van Prasonisi in het Zuiden. Ok voor een kite-uitstap (tenzij je frequenter het water op wilt maar dichter zijn er ook wel logementen). Leuke spot. Vlak water aan de off-shore zijde maar reddingsboten liggen klaar. Wat meer golven aan on-shore zijde maar heel goed te doen. Begin juni had ik enkele dagen wind dus goed genoeg voor een familievakantie. In de zomer ook meer windzekerheid.

Hoover 14 October / 2020 / 12:04

He CelineJ,
Waar ben je uiteindelijk heen gegaan in Griekenland?
Wellicht een tip voor de volgende keer of voor wie wil kiten en Athene, het kanaal van Korinthe, Delphi en Patras wil bezoeken: de hippe camping Tsolis, een familiebedrijf aan een mooi strand met bungalows, rieten hutten en staanplaatsen: https://www.jetcamp.com/nl/griekenland/camping-tsolis/
Kiten op Nafpaktos kitesurf beach en Faros Drepano