Beginner kitevakantie november

Door: Maximekool Reacties: 6 Hits: 2861
Maximekool 31 July / 2019 / 10:16

Hi!

In november wil ik op kitevakantie gaan. Ik ben opzoek naar een chille kitespot voor beginners, met lekker weer! 

Zelf zat ik te denken aan Sol Kaap Verdie of Cabarette Dominicaanse republiek. Iemand hier ervaring mee? 

Anders tips ook welkom uiteraard! :) 

KiteShallow 01 August / 2019 / 03:58

Jij kan beter richting Brazil Cumbuco e.o. waar lagune met vlak water aanwezig is en zeker van wind (ca.17-20 knp), ik ga zelf naar Taiba. Klein rustig plaats vergeleken Cumbuco, maar heb je alle ruimte om te kiten. Hoe meer je naar NO gaat richting Jeri, hoe harder de wind is.

2x Sal-Kitebeach KV en 3x Cabarette - Kitebeach DR geweest. Beide geen seizoen, Sal zijn golven aanwezig niet bepaald beginnersspot, DR zou kunnen 

flyingtiger 01 August / 2019 / 20:23

Kaapverdische eilanden zijn absoluut geen beginners spot!
Cabarete ben ik niet geweest maar klinkt ook niet super beginner friendly wat ik er van lees (ivm golven)

Goede beginner spots hebben:
1) Geen noemenswaardige golven
2) Grote stukken ondiep water waar je kunt staan

Ik zou kiezen tussen Dakhla, Marokko of een van de spots in Egypte zoals El Gouna.

Dakhla heeft als nadeel dat veel spots off-shore wind hebben.
Tevens is er afhankelijk van het getij meer of bijna geen ondiep water.
Voordeel is dat je dan wel snel beter wordt in je bord rescue-en op zee maar met de veiligheid van een boel rescue boats om je heen.
Tevens is dit een plek waar als je alleen reist makkelijk contact legt omdat alle kitesurfers in een camp eten, slapen en kiten.

Egypte heeft aanzienlijk makkelijkere spots. Overal staan, weinig getij.
Wel iets slechte wind statistieken dan Dakhla.

November is voor beide landen niet meer volle wind dus ik zou minimaal 2 weken boeken om de kans op voldoende kite dagen te vergroten.
Tevens voldoende entertainment mee voor de geen-wind dagen.

Last but not least: Vergeet niet dat we in NL een paar super goede kitespots voor beginners hebben.
Op een van de vele ijsselmeer spots of autostrand/brouwersdam heb je super goede condities met vlak ondiep water om te leren!
Zeker met het huidige weer is het ook niet meer koud te noemen :)

North_Wind 18 August / 2019 / 12:17

Another option is Cape Town. The wind starts in October (indeed the first South-Easter was this week).

 

Langebaan lagoon is excellent for learning. It gets busy mid-December to end Jan / mid Feb but in November there is tons of space.

 

If you want recommendations of schools etc., hit us up via our website: www.capetownkiteclub.com

Alexander_M 24 September / 2019 / 21:59

Vorig jaar naar Dakhla gegaan voor weekje op 19/11 - 26/11

4 dagdelen kunnen kiten, 16-20 knp. Heerlijke chill plek, goed eten, all inclusive met veel vers bereid. Leuke lui. Gewoon een top week. Veel kiten helaas niet. Maar lekker in de strandbar muziek luisteren lezen en over kiten praten met gelijk gestemden in de leeftijd 18-65 M/V.

Meerendeel rond 30.

Ik heb gehuurd maar met airmaroq mag je 25 kg extra meenemen. Huren kan per dagdeel. Ik was 100 euro kwijt kun je meteen nieuwste cabrinha testen en 14m-6m kites en veel boards, ook foil inmiddels.

Succes met je keuze

 

 

Last edit by: ALEXANDER_M

flyingtiger 01 October / 2019 / 12:00

Ik ga van 9-22 November weer naar Dakhla (attitude camp).

Mocht je meer info willen hebben over hoe en wat (of aanhaken) stuur me dan een berichtje.

KiteShallow 01 October / 2019 / 23:20

Maxime heeft nog niet eens minimale reaktie