Cabarete kerstperiode

Door: coconutplukker Reacties: 5 Hits: 1638
coconutplukker 27 October / 2019 / 11:33

Hoi iedereen ,

Ooit in een ver windsurfverleden ( '93 ) naar Cabarete afgezakt in de zomerperiode en daar een dikke week van de 2 kunnen varen.

Kans bestaat dat ik er met kerst terug ga .Zijn er al mensen in de kerstperiode geweest en zo ja , wat mag ik verwachten van windsterkte ? Druk of valt het al bij al nog mee ? Beetje kans op golven in die periode ?

Mijn oog viel op het Viva Wyndham Tangerine hotel . Dit is een 700 tal meter gelegen van kite beach . Nu weet ik niet als er ginds een ongeschreven wet bestaat dat windsurfers in de rechterbaai surfen en kitesurfers links op kitebeach blijven . Uit reviews heb ik al kunnen afleiden dat het soms een echte hel is van beginners en klungelaars op kitebeach en dat het dus aan te raden is ergens anders te kiten ,maar mag dit aan de rtechterkant ? Iedere dag met materiaal naar kitebeach zeulen om daar te launchen zie ik niet direct zitten ...Ik vermoed eigenlijk wel dat iedereen het recht heeft te varen waar hij of zij wilt ...

 

Bedankt voor de reacties ;-)

KiteShallow 27 October / 2019 / 21:29

Kite beach valt mee voor beginners. Er zijn veel local Boys die voor een prikkie je Kite en board naar begin punt brengen. Dus je hebt een gemakkelijke walk of shame

coconutplukker 08 November / 2019 / 19:20

Vernomen van een local dat je overal mag kiten . Wetsuit nodig in december of zou het meevallen ?

MarkVP 27 November / 2019 / 14:46

Ooit in januari daar gaan kiten, meen 2011 en 2e helft jan. Toen in 2 weken tijd de helft van de dagen kunnen kiten. Zat toen in iedergeval ook in Viva Wyndham tangerine en heb er alleen voor de deur gekite. Denk niet dat je er een wetsuit nodig hebt.

Een eind uit de kant staan er enorme golven die net niet breken op het rif, dat rif ligt diep genoeg en de golven zijn niet heel steil.

En regels.... daar heeft nog nooit iemend van gehoord daar. Wel oppassen voor iets TE vriendelijke lokale dame's, dat is afleiding om vervolgens je geld uit je zakken (of waar dan ook) te jatten {#emotions_dlg.wink.gif} Maar ik begrijp dat je er al eerder was en veel veiliger is het waarschijnlijk nooit geweest daar....

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

coconutplukker 27 November / 2019 / 15:54

Hey MARKVP ,

 

Bedankt voor de interessante info . Ik zit er nog een kleine maand vroeger, dus heb ik me voor de zekerheid een neopreen lycra met lange mouwen aangeschaft . Nog een vraagje ivm het hotel . Hebben ze een plaats voorzien waar je je materiaal kunt stockeren na een sessie of ben je verplicht alles mee te nemen naar je kamer ?Voor de iets TE vriendelijke dames moet ik geen schrik hebben want m'n vriendin gaat mee {#emotions_dlg.swhip.gif} .

Djee 27 November / 2019 / 16:50

Dan zou ik juist oppassen! 

 

Veel plezier en wind daar. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)