Como lake italie

Door: nilsreis Reacties: 4 Hits: 1969
nilsreis 30 April / 2021 / 15:11

Heeft iemand ervaringen met kiten op het comomeer? zit van de zomer 2 weken halverwege aan de oost zijde van het meer. Ben benieuwd naar start locaties etc.

 

thanks

Nils

 

RobbyNitroz 30 April / 2021 / 15:31

De kitespot zit bovenin waar ook de rivier uitkomt en dan aan de oostkant. Er is een grasveld om je kite op te laten. Op de kant staat heel weinig wind en in het water ligt het vol met stenen dus je moet na het oplaten van je kite heel voorzichtig het water inlopen. 10/20 meter van de kant staat opeens wel gewoon wind dus daar is het prima varen. 

 

Je moet goed op het water kijken waar de wind zit; je kan zo het hele meer oversteken van oost naar west maar soms moet je wat slalommen om de windstille plekken te vermijden. Eerste 2 dagen beetje raar maar dan zie je wel waar je wel en niet kan varen en gaat het prima. 

 

Voor anderen op je trip die niet kiten is het wel heel fijn toeven op de waterkant omdat er nauwelijks wind staat op de kant.

 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

ippert 01 May / 2021 / 12:59

Ben er in de zomer van 2017 geweest. We zaten in een huisje op Villaggio Sole Mio aan de Noordzijde van 't Comomeer. Direct naast de riviermonding, maar wel aan de Westkant.

De Noordkant van 't meer zou de plek zijn voor de beste wind.

Deze foto is genomen vanaf 't park met op de achtergrond kites.

De launch & landing zone is nogal beperkt. Het is/was verboden on de kite vanaf t grasveld te launchen.

Persoonlijk zou ik 't niet aanraden als je een kitevakantie will hebben. De wind is simpelweg onvoorspelbaar en niet constant. Echter wanneer het niet alleen om kiten draait, dan kan je hier een leuke tijd hebben.

Overigens zie je ze ook vanaf een bootje midden op 't meer starten. Misschien dat dit wat wind betreft better is. Aan de Oostkant heb je ook een camping gericht op watersporten Camping North Wind & Apartment.

 

Last edit by: IPPERT

nilsreis 01 May / 2021 / 19:07

Thanks voor de info,

nu nog Covid gedoe weg!

Robertstad 13 June / 2021 / 09:09

Ik was vorig jaar in Dongo aan de noord west kant. Er is volgens mij redelijk vaak thermische wind en ter hoogte van Dervio is door de nauwe doorgang de wind het sterkst. je kan via kitescholen een boottochtje naartoe boeken. Is redelijk gebruikelijk maar niet echt goedkoop. https://vimeo.com/user8023360/download/444026797/1cd5595848  Vanuit Dervio kan je ook van de kant starten dacht ik.