Kiten in Amsterdam

Door: Jacqueline Reacties: 20 Hits: 2689
Jacqueline 21 March / 2005 / 19:25
Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik op zoek naar kiters die mij meer informatie kunnen geven over kitesurfen in Amsterdam

kay 21 March / 2005 / 19:27

kan je kiten in amsterdam?\

Floor 21 March / 2005 / 19:49
amsterdam ligt dan wel beneden nap maar er is nietzoveel water geloof ik :)

FrEeZe 21 March / 2005 / 19:50
Bij de Arena schijnt ergens een plas te zijn, moet je Twindip ff vragen...

bode 21 March / 2005 / 19:54

alle bovenstaande mensen zijn dus provinciaaltjesO-)

 

ooit van ijburg gehoord.

 

 

Als je maar gelukkig bent

FrEeZe 21 March / 2005 / 20:01
ben boer en kom uut twente.. :(

randy 21 March / 2005 / 20:06
en ik ut frieslƃĀ„n en bin der ek trots op.. FryslƃĀ„n het wol een aantal mooi spots wer je goed ken surfe... : : gelukkig praat of schrijf ik geen fries (a)(A)

-DAVE- 21 March / 2005 / 21:03
Jongens er komt hier een dame op hanglos en jullie worden gelijk Krank. IJburg is naar mijn weten eigenlijk de enigste spot in A'dam . de rest forenst tussen wijk en andere spots... a'dam is namelijk een drukke en stomme smerige stad. een boarder wenst vrijheid.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

bode 21 March / 2005 / 21:27

jacqueline ijburg is inderdaad de enige plek, je kan er alleen met oost kiten en het is verstandig om er goed uit te kijken voor alle palen, hekken, schommels, kinderen en yuppen.

 

Sorry jongens voor mijn uitlatingen.:P

Als je maar gelukkig bent

liflaf 21 March / 2005 / 21:39
Lieve Jacqeline, kom toch naar Zandvoort. Dat is immers HET zomer-residense van TOUT Amsterdam; ook de kiters
https://zuiderzeezeilen.nl

liflaf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 27 knots op zijn North Vegas (2010)

-DAVE- 21 March / 2005 / 21:45
Nee hoor Jacq kom maar naar wijk of Ijmuiden in dat zandvoort zit zoveel Gepeupel en pauper volk... :
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

extremekiter 21 March / 2005 / 21:59
wakeboarden achter de auto op de prinsengracht _/-\o_
W W W . V E R S U S S H O P . N L

johndoe 21 March / 2005 / 22:03

of net erbuiten muiderberg.

ben het volledig met je eens dave respect this lady_/-\o_

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

foeke 22 March / 2005 / 00:20

je hebt idd, ijburg...maar op de Nieuw Meer (bij amsterdamse bos) heb ik ooit n kite gezien, maar daar zijn heel veel bomen omheen, dus kan niet veel soeps zijn. Zit daar wel een windsurf-club en studentensport vereniging DERM, doen ook aan alle mogelijke soorten (wind)surfsporten. Verder heb je nog in Amstelveen de Poel, maar das te klein en  liggen ook te veel bossen omheen....en ligt anders ook nog te dicht bij schiphol :S

 

Dat was het wel weer. Amsterdam, leuke stad om te wonen... maar voor kite-spots moet je toch wat verder reizen  :(

-- as High as a Kite! --

foeke 22 March / 2005 / 00:23
verder zijn er hier ook maar bar weinig shops in de buurt...ben wel ooit bij Decathlon n Naish Boxer 2 tegen gekomen, die lag daar tussen de duikspullen....dus dat zegt wel wat 8)7
-- as High as a Kite! --

twindip 22 March / 2005 / 09:30
oudekerkse plas is tegenover de arena. alleen leuk bij zuid. wel vaak vlagerig:( kun je beter naar ijburg rijden of ijmuiden..
make dust, or eat dust!

Jacqueline 24 March / 2005 / 22:21
oke uit het bovenstaande kan ik concluderen dat de Amsterdammmer dus niet in de omgeving van Amsterdam kite en dus geen probleem heeft met afstanden. Zolang de wind maar juist is:)

Nick 24 March / 2005 / 22:36
Ik ben a'dammer en kite toch echt wel op Ijburg met alle richtingen met een O erin.....de rest idd aan zee Ijmuiden en wijk, sporadisch zandvoort.
IF IT SWELLS, RIDE IT

louisz 25 March / 2005 / 16:30
Amsterdam wat een Hoerenstad :P Kite wat in en op de hoertjes :)

JoriZ 25 March / 2005 / 16:51
Whgaahah ik ben daar een keer bij het nieuw meer geweest! dat is echt een spot jongens , niet te geloven zo kut allemaal bomen en andere bebouwing rondom volgens mij is het daar als het aan zee 12 bft is daar nog een beaufort of 3. En dan nog een windsurfclub ook :S:S:S
Ride it like you stole it...

Creem 25 March / 2005 / 17:28
Jacqueline, geen enkele kiter heeft probleem met afstanden zolang er maar fatsoenlijke wind is. Daar draait het namelijk om. Wel heeft iedereen zo'n beetje z'n favoriete spots, dat zijn meestal de spots die het dichts bij zijn/haar huis is.
Stijl als mokersteen