Wakeboard Winch

Door: Oli4Lenaerts Reacties: 52 Hits: 32756
japwinchmachine 28 January / 2014 / 17:12

Ik heb nu zo alles op de 85% rond.

ik laat dit gelijk weten zodra ik alles 100% rond heb, ik kom hier op terug.

gr Jasper 

www.wildwestwinches.com

japwinchmachine 30 January / 2014 / 18:09

Word momenteel geopereerd dus het heeft wat vertraging.!!

heeft u liever een krachtigere motor op u winch kan dat natuurlijk ook.

 

gr Jasper 

www.wildwestwinches.com

tomfish 14 February / 2014 / 17:16

Ziet er goed uit man! ik heb misschien wel interesse kan je misschien een mailtje sturen naar tom(at)kiteboardopen.com!

www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

GijsTeeuwissen 21 February / 2014 / 11:28

Beste Jasper,

 

Net zoals RUFUS/John ben ik geineresseerd in een bouwpakket.

Graag hoor ik van je!

Met vriendelijke groet,

 

Gijs Teeuwissen

gpteeuwissen@gmail.com

 

t-ice 24 February / 2014 / 13:27

Hoi Jasper,

 

ook ik ben erg geinteresseerd in een bouwpakket van de winch!

 

Groet, Thijs

matthijskrijnen(at)hotmail

t-ice had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 20 - 35 knots op zijn Cabrinha Nomad (2010)

japwinchmachine 27 February / 2014 / 13:55

Beste Allemaal !!!

 

Heel waarschijnlijk zullen wij staan op het kiteboardopen ( KBO14 ) in een standje , en zullen er demo's worden gegeven van ons nieuwe model wicnh.

Dus houd het forum in de gaten , Staan we der !! Kom dan gezellig even langs, en ga even aan dit geweldige machinentje hangen.

In de gaten houden dus !!!

 

Groetjes Jasper 

 

www.wildwestwinches.com

Paul-015 27 February / 2014 / 14:15

Wat zijn de veranderingen tov dit model dan, en waarom heb je daar voor gekozen?

plezier maakt daadkracht

Paul-015 had een 2 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone C4 (2013)

japwinchmachine 02 March / 2014 / 19:39

Het model dat we nu aan het produceren zijn, zal je helemaal kunnen afsluiten. Dit natuurlijk tegen het spattende water maar ook voor de veilgheid/

het zal tevends een geremd model worden, het zal wat weg hebben van het pro model van Ridiculous winches.

hij zal een helemaal water gesneden en gecoat frame hebben. Ook is de spoel afgesloten van het motorblok, dit om roest slijtage etc te verkomen.

Hij zal erg compact worden, maar tevens wel met wieltjes aan de spoel kant dat je hem makkelijk kunt verplaatsen.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel 

 

Groetjes Jasper 

 

www.wildwestwinches.com

japwinchmachine 08 March / 2014 / 08:35

Beste allemaal,

ons merk en naam zal zijn : Wildwestwinches

De site is in de lucht : www.wildwestwinches.com 

hier zal staan wat de verwachtingen zijn etc uiteraard moet deze site nog volgends toebehoren ingedeeld worden.

Wij zullen ook vanaf nu bereikbaar zijn via de email : info@wildwestwinches.com

dit voor zo ver !!!

 

gr Jasper

www.wildwestwinches.com

glenns 20 March / 2014 / 12:44

Hey Jasper heb jou ook een mailtje gestuurd ben wel geintresseerd in zo'n winch om te wakeboarden 

gr Glenn

japwinchmachine 22 June / 2014 / 10:20

Beste allemaal, 

 

zoals ik hier eerder had vermeld zijn wij bezig met een wakeboard winch te ondwikellen.

We zijn erg lang bezig geweest met ons PROTOTYPE , om alle foutjes er uit te kunnen halen.

ER zal nu van het eerste model de eerste serie winches worden gemaakt.

op instagram kunnen jullie ons volgen ( wildwestwinches) , en de Facebook + de website zal ook snel in de lucht komen.

 

( HIER ONDER ZIET U EEN AFBEELDIG VAN ONS PROTOTYPE. IN WERKELIJK HEID WORD HIJ UITGERSUST MET EEN SPOELKAP EN VOLEDIG GEPOEDERCOATED BODY PLUS FRAME. OOK ZAL ER EEN AFNEEMBAAR GAS EN REM HANDVAT AAN DE ZIJKANT PLAATSVINDEN.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

wildwestwinches

 

 

Last edit by: JAPWINCHMACHINE
www.wildwestwinches.com

japwinchmachine 22 June / 2014 / 10:42

www.wildwestwinches.com

wimbers 22 June / 2014 / 22:27

Gaan jullie ook electrisch? 

Benzinemotor maakt zo'n herrie.

niet tof voor andere badgasten en zo.

bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

japwinchmachine 25 June / 2014 / 19:55

Wij gaan helaas niet electrisch!!

wij zullen gaan werken met 6.5 en 9 pk motorblokken 

 

gr Jasper 

www.wildwestwinches.com

jeroenhonig 14 July / 2014 / 13:49

Ik heb een vraag. Hoe verankeren jullie je winch in de grond als je geen boom of iets anders beschikbaar hebt om hem aan vast te binden? Die van mij gaat nu af en toe aan de wandel....

japwinchmachine 23 August / 2014 / 13:25

Geachte 

 

dit is makkelijk te verkomen door een pen tegen waards de grond in te slaan.

mvg Jasper 

www.wildwestwinches.com

Tiny-T 26 August / 2014 / 03:46

Verkopen jullie ze inmiddels? En wat is de prijs dan voor een bouwpakketje?

Kjeldoe 30 September / 2014 / 11:44

Voor alle mensen die erover denken om een winch te bouwen heb ik het solid works model van mijn winch beschikbaar gesteld via:

https://grabcad.com/library/self-build-wakeboard-winch-1

Bedoeld als inspiratie of als regelrechte bouwtekening.

ps. de winch is ontworpen voor een 13pk motorblok

ik heb via richard(thanks daarvoor) een goede website voor onderdelen: www.halvewerk.nl

Last edit by: KJELDOE
Surf, Eat, Sleap, Repeat

janus42 31 October / 2014 / 17:03

Hallo allemaal, jullie zijn nogal goed op de hoogte van winch motoren. Ik heb echter een vraag waar jullie misschien het antwoord op weten: ik heb een prestolite winch motor met daarop twee allbrightrelais voor het omkeren van de draairichting. Normaliter zit de positieve pool op deze relais en de negatieve pool op het huis van de motor. Kan ik dit nu omdraaien: de positieve pool aan het huis en de negatieve pool op de relais? Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

bpsurfer 31 October / 2014 / 17:49

ik ben ook een winch aan het bouwen, ik gebruik een scooter motor blok , ga er 70cc op zetten voor extra vermogen. ik gok rond de 10 a 11 pk uit te komen ( mensen met dezelfde onderdelen halen dat er makkelijk uit

 

ik heb al een blok aluminium geregeld waar ik bij machinefabriek harderwijk een mooie spoel uit ga laten draaien.

 

wat voor lijn gebruiken jullie? ik heb een 2,5mm dyneema lijn besteld

sporten: kitesurfen windsurfen fitness/bodybuilding

Kjeldoe 18 November / 2014 / 12:24

@ Janus42,

Ik heb totaal geen verstand van prestolite motoren dus kan je helaas niet verder helpen.

 

@ BPSURFER,

de dikte van de lijn hoeft niks te zeggen, zelf gebruik ik ook dyneema lijn treksterkte 800-1000kg en dit breekt haast nooit, behalve als er onvoorzichtig gasgegeven word(niet eerst strak trekken van de lijn etc)

veel succes met bouwen!

Surf, Eat, Sleap, Repeat

wildwestwinches 03 December / 2014 / 17:47

Damens en Heren vanaf het nieuwe jaar opent Wildwestwinches en zullen de winches verkrijgbaar zijn.

Houd eventjes de website in de gaten ivm met de opening van de webshop.

Neemt u de stap deze machine aan te schaffen dan kunt u van te voren eerst even proberen met een van onze test modellen om te kijken of het je echt bevalt.

We zijn er helaas een lange tijd mee bezig geweest maar dan heb je ook wat.

Check : https://www.youtube.com/watch?v=TgzP85wfFGk

WWW.WILDWESTWINCHES.COM

 

Last edit by: WILDWESTWINCHES
Wakeboard winch company

wildwestwinches 30 December / 2014 / 21:19

Wildwestwinches bezig met de productie...!!!

Last edit by: WILDWESTWINCHES
Wakeboard winch company

bpsurfer 18 January / 2015 / 22:20

mijn scooter blok winch is af, Check bij galery voor videotje

 

( ook hier linkje danmaar https://www.youtube.com/watch?v=4l9TnjRAawQ&list=UUMt9wgdZV1tiAThGhPAaH1A )

 

 als iemand tips nodig heeft of vragen over een winch maken van een scooterblok stuur gerust eem berichtje , ( of via me youtube filmpje dat zie ik in me email ) 

Groetjes Brenno

Last edit by: BPSURFER
sporten: kitesurfen windsurfen fitness/bodybuilding

berend bram 26 February / 2015 / 15:29

maken jullie ook winches met een 13 pk motorblok ?