Robuuste Kite Pomp Slang

Door: iqparts Reacties: 30 Hits: 11184
iqparts 08 May / 2015 / 14:31

Ik erger me al jaren aan de slechte kwalitiet van de kite pomp slangen en heb zelf een technische handelsonderneming dus zocht ik een slang die flexibel was maar ook erg robuust. Na wat overleg met een fabriek eindelijk een slang kunnen laten produceren die aan alle wensen voldoet. Morgen maar direct testen ;-)

 

Always Happy When I Fly…...

W0ut 08 May / 2015 / 14:51

{#emotions_dlg.worshippy.gif} Goed bezig hoor! Houd ons op de hoogte!

martin404 08 May / 2015 / 15:24

Als je een normale slang gewoon na het pompen los koppelt van de pomp en los in je tas doet, dan gaat ie bijna nooit meer stuk.

Ik doe nu al bijna 2 jaar met 1 slang en die is nog prima. (en ik kite best wel vaak)

No kite related brand affiliations

Morres 08 May / 2015 / 16:14

slang laten produceren

 

 

naja dat geloof ik niet ,zal standaard verkrijgbaar zijn (slang los, andere slang er tussen en dichtlijmen die boel, maar ik verwelkom je product wel en post dan ook jouw shop bij deze:

 

http://www.iq-parts-shop.nl/index.php/cPath/519_1036

Last edit by: MORRES
|| www.GaastraKites.com || e-mail: morres apenreet home punt NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

iqparts 08 May / 2015 / 16:27

We hebben hem wel speciaal laten maken. De maat 22 mm is namelijk ook geen standaard maat {#emotions_dlg.smile.gif} dus voldoende meters op voorraad. Maar dankje voor het delen. Binnenkort ook bij Versus en Hans Liebe verkrijgbaar.

 

Last edit by: IQPARTS
Always Happy When I Fly…...

wazzaah 08 May / 2015 / 19:04

{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

CvdV 09 May / 2015 / 23:32

Goede aktie maar tot nu toe is mijn pomp steeds eerder versleten dan de slang, net als Martin404 koppel ik hem gewoon altijd los en stop hem in de kite-tas.

Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

FransD 10 May / 2015 / 10:41

Ik koppel de slang nooit af maar toch gaat de pomp eerder stuk dan de slang. Of je nu een dure of goedkope pomp heb, ze zijn allemaal hetzelfde.

Last edit by: FRANSD
Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

martin404 10 May / 2015 / 12:12

Oftewel : Er is ook een markt voor een stevige pomp

Misschien de moeite waard om daar, samen met je connecties, ook eens naar te kijken.

 

De grote merken hebben het lef om idioot hoge prijzen te vragen voor een pomp die in no time van ellende uit elkaar valt.

Als jij voor datzelfde geld (of beter nog, een tientje minder) een echt stevige pomp kunt aanbieden, denk ik dat er nog best veel winst mee valt te halen. Voor iedereen.

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

Faxie 10 May / 2015 / 20:14

Dingen komen bijna allemaal uit dezelfde fabriek. Ander logo'tje erop en klaar.

 

Je hebt dan ook nog die pompen met een conische bovenkant (Cab, North, Airrush oa dacht ik) die wel van een iets andere type zijn, maar nog steeds zelfde fabrikant (Bravo), en kwa werking exact hetzelfde. En nog steeds een slappe slang op die dingen.

 

Er zou wel een markt kunnen zijn voor fatsoenlijke pompen, maar prijs zal doorslaggevend zijn.

wazzaah 10 May / 2015 / 20:27

Kiters en een dure pomp kopen ..... {#emotions_dlg.clown.gif}

 

Slangen lijken me top, zal er binnenkort paar bestellen, heb ik weer 10 complete pompen {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

E-OnE 10 May / 2015 / 22:24

En hoe was de 1ste test(dag)?

Ziet er netjes uit, maat toch ook 'normaal' uit, what makes it special?

Is bij mij fout gegaan tijdens snel opbergen met de slang er inderdaad nog aan in (over)volle kofferbakl;

knakken tot gevolg, resulterend in gaatje. Wat ook weer zo te fixen is met sport of duck tape btw.

 

 

martin404 10 May / 2015 / 23:02

Bij mij ligt die slang altijd op de vervelenste momenten in de weg.

En als het mogelijk is om ergens tussen te komen, dan doet ie dat ook.

Is daar niks aan te doen?

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

Morres 10 May / 2015 / 23:57

mn huidige pomp gebruik ik al 2,5 jaar. Geen idee welke fabriek die maakt btw, zaten bij de kites.

Heb m 1x opengemaakt om m opnieuw in de vaseline te zetten, gaat nog als de brandweer.

Last edit by: MORRES
|| www.GaastraKites.com || e-mail: morres apenreet home punt NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

pimpoldi 11 May / 2015 / 12:12

Waarom gebruiken we eigenlijk niet gewoon het princiepe van een brandweerslang? Die je kunt oprollen na het gebruik. Of zal dat fout gaan met de druk die erop komt te staan ?

,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

Dobbelsteen 11 May / 2015 / 13:32

Kostprijs wellicht. De huidige pompslang kost waarschijnlijk een paar cent om te maken. Zo'n oprolbaar ding die geen lucht mag doorlaten zal daarentegen een enorm stuk duurder zijn.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

jleeuw 11 May / 2015 / 13:52

Koppel hem ook nooit af, nu al zo, n 4 jaar in gebruik. Gooi hem altijd gewoon in kitetas. Zit wel zo'n krimpkous stukje aan begin standaard, waardoor die niet echt kan knikken. Dit werkt dus wel bij mij. Pomp is van  merk gaastra of rrd, zal nog eens kijken. Bij oude pomp moest ik op gegeven moment oook met ducktape aan de gang.

surfer

rv-i 11 May / 2015 / 19:29

Deel jullie ervaringen niet echt...

Ik gebruik mijn pomp al meer dan 7 jaar zonder problemen (zo'n grijze north pomp met alu buis), ongeveer 30 sessie pj.

Laatst voor het eerst de slang aan koppelstuk vastgelijmd met plastic lijm, doet het weer prima! {#emotions_dlg.thumbsup.gif} 

rv-i had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 14 - 21 knots op zijn North Dyno (2012)

Gehaktdag 12 May / 2015 / 19:27

Gewoon afkoppelen of anders eens in de zoveel tijd vernieuwen. Ik zag vandaag een kitepomp voor € 6,- bij de Karwei staan... {#emotions_dlg.chicksmiley.gif}

Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)

robert1102 18 May / 2015 / 15:19

Hoe was de test?

robert1102 had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

iqparts 21 May / 2015 / 23:04

Robert de test was super slang is echt perfect en kreeg ook positieve reactieS om me heen. We leveren nu alleen nog de slang maar ben bezig met ozone om de eindstukken en de nozzles ook in te kopen en een complete slang te leveren. Vandaag is loctite langsgeweest om de koppelingen te verlijmen op de slang want bij hoge druk kan hij van het eindstuk afschieten. Loctite gaat nu in het lab testen. Als alles klaar is wil ik een slang, lijm en koppelingen met nozzles en een zand/waterzak als complete set leveren.

Always Happy When I Fly…...

martin404 21 May / 2015 / 23:33

Goed om te horen dat de test gelukt is, maar ik had ook best wel raar staan kijken, als hij op de eerste dag al kapot was gegaan. {#emotions_dlg.smile.gif}

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

Gyttja 25 May / 2015 / 01:15

Ik zou graag een slang van je kopen, ik sloop die dingen steeds {#emotions_dlg.nopompom.gif}.

Misschien een idee om dan ook een drukmeterje toe te voegen, dan is hij helemaal perfect.

 

 

Bron: http://www.arts-outdoors.de/Shop/products/en/Watersports-Co/pumps/BRAVO-SP-125-1-bar-pressure-gauge-incl-7-adapters.html

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

wimbers 25 May / 2015 / 18:36

:) in plaats van een kitemerk pomp van 39,- heb ik vorig jaar 3 gamma popen van 5,95 gekocht.

die dingen zijn perfect, heb er 2 reserve in de schuur, de eerste doet het perfect..

bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

Faxie 30 May / 2015 / 22:36

Gek dat Switch voor 16,- -exact- dezelfde pomp levert als het gros van de kitemerken. Jammer van de 15,- verzendkosten als je alleen een pomp koopt.

 

Die gamma pompen hebben een plastic shaft volgens mij? Nouja kan ook lang meegaan lijkt me.