Linemount

Door: Bram93 Reacties: 15 Hits: 3874
Bram93 29 June / 2015 / 23:18

Hoi allemaal,

Ik vind shots met de gopro vanuit een linemount er erg cool uitzien. Maar om eerlijk te zijn vind ik 50€ iets te duur, voor zo'n klein stukje plastic. Zijn er mensen die zelf een linemount hebben gemaakt? Het lijkt me geen onmogelijke taak. Ik hoor graag jullie ideeën/ ervaringen!

Alvast bedankt!

Oli4k 30 June / 2015 / 22:08

Ik zit er ook aan te denken er een zelf te maken. Laatst zag ik er een van Xtreme Xccessories (ze hebben iets met x-en denk ik) die je camera wat slimmer tussen de lijnen zet. In Zuid-Afrika worden ze voor rond de €26 verkocht maar ik heb hier nog geen leverancier gezien die ze heeft.

De vorm op zich moet vrij makkelijk na te maken zijn. Misschien die vorm uitzagen uit een snijplank of ander dik stuk kunststof. GoPro mount statief adapter gebruiken met 1/4" schroefdraad, sleuven erin dremelen, vastmaken aan je lijnen en filmen maar.

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)

DaLi 30 June / 2015 / 23:42

Bram93, bedoel je deze http://www.dx.com/s/gopro+kite, die van €7.84 inclusief verzendkosten? {#emotions_dlg.puh2.gif}

Last edit by: ROBBYNITROZ

DaLi had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 14 - 12 knots op zijn North Rhino (2006)

Dobbelsteen 30 June / 2015 / 23:44

Enkel spijtig dat er op dealextreme geen zijn waarbij het zwaartepunt vd gopro centraal ligt.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Bram93 02 July / 2015 / 00:43

Zou je veel risico hebben dat die van dealextreme in je lijnen verwikkeld geraakt?

Ik zou de linemount voornamelijk gebruiken voor foto's, dus een volledig stabiele camera heb ik niet nodig. Ik maak me vooral zorgen over het bengelen en bijgevolg in je lijnen verwikkelen.

Oli4k, dat idee lijkt me wel goed , ik ga anders eens op zoek naar een snijplank om te proberen!

 

Oli4k 02 July / 2015 / 11:28

Ik zojuist via iemand in Duitsland die die kite line mount voor €35 in heel Europa verkoopt inclusief verzending eentje besteld. Nog steeds redelijk aan de prijs voor een stukje plastic dat nagenoeg niets kost, maar het zij zo.

Ben nog steeds benieuwd naar de DIY variant!

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)

Hollandkiter 02 July / 2015 / 17:34

Ik heb er een te koop! Mag voor 25 euro weg hoor

vicbots2 15 July / 2015 / 16:01

Ik heb dus ook een tijdje nagedacht over een goedkope linemount versie. 

Deze heb ik gemaakt met een stuk plastic, een verffohn en een bankschroef. 

Stukken klitteband erop, gopro plaatjes erop geplakt en filmen maar. 

Hij is al een flink aantal keer gebruikt en werkt PERFECT! Er zitten wat drijvers aan (oude campingmat) zodat ie niet zinkt als hij eraf mocht vallen. 

De lijnen op de foto zijn natuurlijk niet de lijnen waar ie aan vast zit. (is maar voor de foto) Hij zit tussen de powerlijnen net nadat ze in een V spltsen. Zal m nog eens fotograferen als ie erin hangt. 

Last edit by: VICBOTS2

rdeheld 15 July / 2015 / 20:02

Wel leuk die line mounts, maar eh , realeasen of uitflaggen op 1 lijn is niet meer nodig?
Kan je (hopelijk) later in ieder geval nog eens terug zien waar het allemaal mis ging {#emotions_dlg.bonk.gif}.

Pas mn Sony cam op mn Fronlines gezet met duck tape a 3 euro geloof ik , maar wel de lijn waarop ie uit flagged door een rietje laten lopen zodat dat nog gewoon werkt. 

 

Last edit by: RDEHELD

Hollandkiter 16 July / 2015 / 18:43

De mount moet tussen de powerlijnen. Bij mijn Flysurfer zit de safety met een extra lijn om de Linemount heen. Geen probleem dus. Anders moet de  safety op een van de stuurlijnen zitten om de kite helemaal vlak te krijgen

Bas92 17 July / 2015 / 20:19

Werkt zo'n linemount van camrig ook op een north Kite? Hij werkt volgensmij sowieso na de V-splitsing van de powerlinen, dan heb je niks met de safetyline te maken.. Maar zou hij ook ervoor gebruikt kunnen worden? Zodat de camera lager in je lijnen hangt?

Dobbelsteen 17 July / 2015 / 23:44

Dan heb je niets van stabiliteit als je hem bij North lager zou hangen. En bij de V (W?) splitsing lijkt het mij ook niet zo gezond om te doen, want de lijnen gaan veel sterker uit elkaar dan bij een lage V splitsing.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

vicbots2 13 September / 2015 / 19:04

Oli4k 13 September / 2015 / 19:59

Zet er wel een safety lijntje aan vast. Een keer goed gespoeld worden en je bent je GoPro kwijt. Vraag maar niet hoe ik dat weet...

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)

washichi 16 September / 2015 / 12:14
Last edit by: WASHICHI

washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)

et1961 16 September / 2015 / 22:16

Dat is volgens mij een onding, je kunt hem namelijk niet vast zetten op de lijnen. Lijnrubbers worden niet meegeleverd, dus daar zal jezelf iets voor moeten verzinnen...

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)