Surfboard repair

Door: barend Reacties: 4 Hits: 2847
barend 01 December / 2015 / 13:38

Hi klussers,

Van een vriend van mij kan ik een airush converse krijgen. Alleen zitten er twee grote scheuren, in de rail en onderkant. Het board is total los, maar lijkt me een mooie project om het te repareren. Zelf heb ik geen ervaring met het repareren van surfboards. Alleen suncure smeren of tape..

Wie kan mij vertellen waar ik materialen kan vinden voor dit project. Methodes over het fixen van scheuren etc kan ik al heel veel op internet over vinden. Alleen zoek ik een winkel in de buurt van Den Haag die dit soort spul verkoopt(liefst voor een mooi prijsje). 

Verder ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met het repareren van bamboe deck? Iemand tips. Fotos volgen later. Alvast bedankt!

Versusshop 01 December / 2015 / 19:16

Hoi Barend,

Bij Versusshop in Scheveningen hebben we een board-repair afdeling, maar verkopen we ook setjes om zelf je board mee te repareren, deze zijn 30 euro en zit alles in wat je nodig hebt om schades goed te fixen.

http://www.versusshop.nl/kiteboards/kiteboard-accessoires/reparatie-middelen/super-epoxy-reparatieset

barend 02 December / 2015 / 14:47

 

Is dit nog te repareren? En lukt dat met een epoxy repair setje van Versus? Is het niet zo dat je epoxy alleen kan gebruiken op epoxy boards, zoals NSP, bic etc?

spoetnik 02 December / 2015 / 16:52

Is je hele kern niet stuk?

WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

barend 02 December / 2015 / 17:06

Dit is niet te zien vanaf de buitenkant. Zou wel kunnen, maar ik heb vaker 'geknikte boards gezien. De reden waarom ik nog best wel optimistisch ben met het repareren. Is dat ik zelf een board heb wat tot twee keer toe is gebroken, maar met genoeg glasvezel weer aan elkaar zit. Overigens niet zelf gedaan.