Eigen shape: recycleerproject

Door: Casarca Reacties: 5 Hits: 2697
Casarca 06 January / 2016 / 10:33

Ik heb mijn allereerst sufboard gestript en de blank gebruikt om er een kitesurfplank van te maken.

Omdat ik altijd iets probeer te shapen dat niet zo voor de hand liggend is, heb ik me laten inspireren door de shape van de Vanguard. Aangezien ik het board nooit zelf heb vastgehad, heb ik enkel de outline overgenomen: parallelle rails en brede fish tail. De rest heb ik geïmproviseerd: lichte single concave in het midden en lichte V in de tail. De vinnen zijn thruster.

Niks met de Vanguard te maken, zullen de puristen zeggen... Ik kan jullie echter zeggen dat het board fantastisch vaart. Het is met zijn 5'2" heel wat korter dan mijn vorige Brunotti 5'5", maar véél stabieler. Ongeacht de brede tail is het heel wendbaar en bij sprongen 'plakt' hat als het ware aan je voeten.

Ik denk dat de vorm van het board uitermate geschikt is voor het kite surfen. Ik gebruik ook het liefts small vinnen.

Verder moet ik zeggen dat de constructie van mijn boardje PU is met epoxy en 2 lagen 6oz glasvezel op het dek. Na een jaar heb ik nu ook concave op het dek {#emotions_dlg.wink.gif}.

Ik probeer binnenkort wat foto's to sturen.

 

Casarca 06 January / 2016 / 10:34

Casarca 06 January / 2016 / 10:35

Casarca 06 January / 2016 / 10:36

MarioH 06 January / 2016 / 11:34

Heel gaaf man. Goed bezig. Nieuw is zeker niet altijd beter, ben benieuwd naar

videobeelden.

MarioH

Casarca 06 January / 2016 / 12:29

Het donor board was trouwens een 7'6" Mini Malibu die volledig op was.