Naaimachine voor reparaties?

Door: Dennis_baas Reacties: 7 Hits: 3051
Dennis_baas 15 June / 2016 / 09:30

Goedemorgen allemaal ,

Ik wil graag een naaimachine aanschaffen waarmee ik zelf scheuren op mijn doek en op de le en bladders kan repareren. Het is alleen zo dat ik van naaien weet hoe je het schrijft en verder niet zo veel {#emotions_dlg.bonk.gif}. Ik heb een oude kite thuis liggen waar ik op kan oefenen. Ik vraag me af welke naaimachines hier geschikt voor zijn en welke materialen ik daarbij het beste kan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee/verstand van die mij hier wat over uit kan leggen?

mvg,

Dennis Baas

MarkVP 15 June / 2016 / 11:35

Ik denk niet dat er naaimachines zijn om je bladders mee te repareren {#emotions_dlg.bonk.gif}En je kunt met een huis tuin en keuken apparaat wel uit de voeten maar voor het gemak zou een grotere en zwaardere machine handiger zijn (zoals bij een zeilmaker en flink wat ruimte om je heen).

Heb wat reparaties aan de TE's van mn rpm's gedaan (versleten, geplakt met spinakertape en daarna met het machien erover) en dat is goed te doen omdat je er redelijk bij kan en het niet heel dik materiaal is.

Het is du maar net hoe fanatiek je er mee aan de gang wil. En gebruik de juiste garen, die niet krimpt, polyester en geen katoen dus...

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Dennis_baas 15 June / 2016 / 12:59

ja struts bedoelde ik haha. bedankt voor de info

barend 15 June / 2016 / 15:24

Versus geeft af en toe een workshop kiterepair. Die is heel leerzaam hiervoor. Kijk ook is een keer door het raam naar de workshop als je in de winkel bent. Dan zie je hun tools gewoon staan. Op je naaimachine wil je een driestaps zigzag steek hebben. Dat is een sterke verbinding.

 

Verder kan youtube je alles leren. Dat geldt eigenlijk voor alles..

Dennis_baas 15 June / 2016 / 21:22

Dennis_baas 15 June / 2016 / 21:24

net langs me oma geweest en die heeft nog een mooie pfaff naaimachine staan {#emotions_dlg.worshippy.gif}

toevallig las ik op een ander forum dat die ideaal zijn voor kitereparaties, de steek die je bedoelt is nummer 17 op de foto hierboven geloof ik?

KiteShallow 16 June / 2016 / 08:49

Wat info http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=30951.0

Ik heb veel naaiwerk gedaan, zou wel in die kite gebeuren willen verdiepen met een industriële machine

Dennis_baas 16 June / 2016 / 18:23

Hoe moet je een stukje naaien op een LE / strut zonder de bovenkant aan de onderkant vast te naaien? moet je hem daarvoor eerst helemaal openmaken?