Kitefoil Concept

Door: Overman Reacties: 41 Hits: 14759
Kitemen 18 January / 2017 / 10:20

Maar als ik het dus goed begrijp wil je de hoek van de hele foil aanpassen met wigjes? Is dit hoe dit bij andere foils ook gaat of is daar maar een setting. En blijft de foil dan net zo sterk met die wigjes?

Djee 18 January / 2017 / 12:41

Lekker ermee experimenteren {#emotions_dlg.worshippy.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

RobbyNitroz 18 January / 2017 / 14:45

@Kitemen: je krijgt idd bij sommige foils wigjes zodat je de hoek van de voor en/of achtervleugel kan aanpassen. Wigje stelt opzich niks voor en maakt het niet minder sterk. 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Materazzi 29 January / 2017 / 23:14

Wat een gaaf project Overman! 

De prijs van een foilboard is voor mij ook een flnke drempel. Bovendien is het wel eens leuk om zelf iets in elkaar te beunen. Ik lees dat je graag nog wat wilt winnen qua gewicht en dacht misschien heb ik een idee dat je aanspreekt. Ik ga er even vanuit dat je mast van Aluminium is, wat logisch is.

Als je die 2 te zware draadeinden vervangt door 4 aluminium M12 moeren die je laat vast hechten (lassen) in je mast profiel op deze manier, waarin de rode puntjes het lassen is,

  

Kan je daarna een vlakke plaat die erop komt verzinken en heb je 4 verzonken inboutjes M12 nodig om je plaat  te bevestigen op je mast. Dankzij het verzinken blijft je plaat nog vlak ook, wat het monteren onder je board een stuk makkelijker maakt. 

Aluminium moeren worden zelden gebruikt, maar onlne zijn ze te krijgen... http://www.gwr-fasteners.co.uk/m12-aluminium-full-nuts---unanodised-19286-p.asp

Nou moet ik erbij zeggen dat aluminium lassen een vak appart is en niet elke lasser hier ervaring mee heeft, maar als je vrienden hebt die (net als ik) in de groot of klein metaal werken, kan je dat eens proberen. Het is een klein lasklusje, zo gebeurd. 

Groeten en succes verder

Raise the party

Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

berg 30 January / 2017 / 07:11
Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

ThIeMeN 09 March / 2017 / 09:14

En is de foil al getest? De laatste tijd hebben we een aantal mooie dagen gehad om hem te testen.

ThIeMeN had een 0 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 6 - 8 knots op zijn Gaastra Max (2010)

RobbyNitroz 09 March / 2017 / 09:45

Er komt binnenkort een grote Foil op Hanglos en we hebben Overman uitgenodigd om mee te doen en hij heeft ingestemt dus we gaan hem meteen meenemen in de test {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

ThIeMeN 09 March / 2017 / 10:04

Ik ben benieuwd. Zou hem zelf ook graag een keer testen is uiteindelijk toch leuker je eigen foil ipv één uit de fabriek.

ThIeMeN had een 0 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 6 - 8 knots op zijn Gaastra Max (2010)

RobbyNitroz 09 March / 2017 / 16:31

@Thiemen: Hoe bedreven ben je in het foilen en hoe ver woon je van omgeving Zandvoort? {#emotions_dlg.hypocrite.gif}

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

ThIeMeN 16 March / 2017 / 09:56

@ROBBYNITROZ Ik ben vorig jaar begonnen en heb het nog niet heel vaak gedaan, maar ik kan wel beide kanten op varen en ook beide kanten toeside varen. Verder is gijpen nog lastig en dan dus vooral het overstappen met de foil in de lucht. Op vlak water is dit wel makkelijker dan op zee maar daarintegen is het ook wel leuk om golven te pakken met een foil. 

Ik komt uit de buurt den haag dus dat is niet per se om de hoek.

ThIeMeN had een 0 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 6 - 8 knots op zijn Gaastra Max (2010)

Overman 18 March / 2017 / 20:59

Hoi jongens,

 

Super gaaf dat er zo veel interesse is in mijn zelfbouw foil.

Ik heb hem nog niet getest in verband met een gebrek aan foil ervaring. Ik ben erg enthousiast over het feit dat Rob hem wil revieuwen.

Ook dank voor alle mooie iedeen, ik neem een groot deel hiervan zeker mee in het ontwerp.

Voor nu wil ik de foil graag door een beperkt aantal mensen laten testen, de foil is namelijk nog in de ontwerpfase. In de toekomst (als het concept af is en werkt) kunnen we uteraard openbare testdagen doen op meerdere plekken.

Ik ben nu bezig om de vleugels uit kunstof te waterstraalsnijden, ze zijn dan sterker en slijtvaster. Hierover komt snel meer info.

 

Groetjes !

ErwinF 07 July / 2017 / 21:38

Overman! Hoe is het met je foilcarrière?   

Elon 01 September / 2017 / 19:04

Ha mannen, ik ben al een tijd lang niet meer heel actief geweest maar toevallig sprak ik overman gister en hij wees me op dit topic. Hij vertelde mij overgins ook dat de foil werkt {#emotions_dlg.pompom.gif} 

Daarom bij deze ook maar even mijn creatie. heb hem nog niet kunnen testen, kan zelf ook niet foilen dus dat wordt even afzien. Ik hoop binnenkort ook even op een geleende productie foil te staan zodat ik ook gewoon even kan oefenen.

ik krijg de fotos helaas niet recht geroteert.

kosten van dit board zaten ongeveer op 100E

- KiBoCo.nl -

Elon had een 1 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Duotone Dice (2019)

RobbyNitroz 04 September / 2017 / 09:31

Zie er goed uit. Wil hem wel voor je testvaren hoor als je een keer in de burt van Zandvoort bent {#emotions_dlg.nerd.gif}

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Lars_023 07 April / 2020 / 15:20

Hey Rob, ooit nog op een van de creaties gevaren?

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

RobbyNitroz 07 April / 2020 / 15:51

Nee; hebben er wel contact over gehad maar hem er niet op gevaren. Kom maar door hoor; test ze graag. We zijn inmiddels 3 jaar verder dus heb al aardig wat foils onder mijn voeten gehad :-)

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Lars_023 07 April / 2020 / 17:29

En onder je kont zie ik regelmatig ;)

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)