Epoxy gebruiken

Door: Mause1234 Reacties: 2 Hits: 2291
Mause1234 15 December / 2017 / 20:41

hallo, ik ben bezig met een klein project

 

ik heb een oud boardje gekocht en ik wil daar mijn eigen grapics op gaan maken

bij het board laat de lamineer laag al los maar die moet er zoiezow af. nu lees en zie ik veel dat er gebruik word gemaakt van epoxy hars. 

Ik ben geen kluswonder en een aardige leek kwa knutselen.

 

heeft iemand ervaring met het gebruik van epoxy hars als beschermlaag onder het board?

 

Kan ik dit er gewoon opgieten en uitstrijken?

 

Kan ik eventuele oneffenheden dan licht opschuren zonder dat het vaal wordt?

 

moet dit ook aan de bovenkant van het board gebruikt worden of kan ik daar gewoon 2componenten lak voor gebruiken? 

 

met vriendelijke groet

 

maurice

 

 

kinky-eddie 15 December / 2017 / 22:26

Hoi Maurice, bij polyservice kun je epoxy hars bestellen.  Bij mij op het werk gebruiken we de THV 500 EPOXY HARS met de THV 355 HARDER. Je doet de helft verharder erbij maar dat staat ook op het blik. Wat ook belangrijk is dat epoxy 24 uur moet uitharden en even een tip er moet licht bij dus als je epoxy smeert moet je niet gelijk het licht uit doen want dan wil het nog weleens niet goed uit harden. Epoxy is erg vloeibaar deze kun je met een kwast aan brengen en eventueel met iets vlak strijken. 

On effenheden kun je vlakschuren, waterproef schuurpapier 240 korrel daarna 600 dan 1200 en als je dat gedaan hebt polijsten met 3M PLASTIC RESTORER EN EEN POLIJST MACHINE

 

Last edit by: KINKY-EDDIE

Mause1234 16 December / 2017 / 09:02

Thanks eddy! Duidelijk verhaal!

ik zie op jullie site dat de prijzen ook prima zijn!

hoeveel heb je nodig voor 2 boards? Is een kg genoeg?

 

 

omdat ik het board als zware wind board wil gaan gebruiken zit ik eraan te denken om er 1mm diepe groeven in de schuren voor extra grip (zoals de Monarch board van Naish)

kan dit zonder de sterkte van het board aan te tasten??

 

ook zit ik te denken om er miss een extra vin op te zetten in het midden zoals The Mark board van Ten Kiteboarding.

zitten hier nog nadelen aan? 

 

Groetjes maurice