Reacties
Boardmagician 16 December / 2015 / 10:29

Mmm, ik kan het niet echt staven (mopje!{#emotions_dlg.nerd.gif}), maar ik heb het gevoel dat big-air, megaloops en die heel korte freestyle barretjes niet echt een gelukkig huwelijk zijn. (kijk maar naar die hammer-grip voor zijn downloop)

In theorie kan je het effect van de kortere bar opvangen met de knoopjes aan de stuurlijnen/kite verbinding, maar bij het uithaken heb je dan nog meer power. Een vlugger voorkomende stall zal ook het geval zijn, maar dan ga je niet uithaken, denk ik zo.

Iemand een andere mening of extra inzicht?

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)

vlieger-kid 16 December / 2015 / 21:08

Natuurlijk wel BoardMagician, een korter barretje zou kunnen betekenen (maar betekent niet perse) dat je kite een grotere loop maakt, dus komt ie lager en horizontaler.

Het verschil is er zeker, maar mijn ervaring is dat je kite met een kort barretje ook gewoon goed reageert. Gewoon zorgen dat je wat harder aan je bar trekt bij loops als je eenzelfde draaicirkel wilt maken met je kite.

Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

frank82 16 December / 2015 / 21:48

Kleiner barretje = grotere loop = meer power en ziet er dus vetter uit. Zolang je hoog genoeg gaat is het dus super om te loopen :)

Boardmagician 17 December / 2015 / 09:29

Thx guys! Ik dacht steeds dat die jongens koel genoeg bleven om de kracht in hun handen en dus de grootte van die loop te doseren {#emotions_dlg.hypocrite.gif} (ik begrijp ook wel dat dit wel zo is...)

Ikzelf heb mijn handen graag heel dicht bij het midden met een normale bar, zodat ik indien nodig ook een groter draaipotentieel heb, maar ook echt weinig gebruik in werkelijkheid.

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)