Dude, als je gaat zwemmen in de zee, bind je dan ook je broodtrommel om je middel? Het is gewoon een sport, geen expeditie!
Een wetsuit heeft geen zakken.
Er zijn wel waterdichte zakjes (met koordje) voor je telefoon, die kun je onder je wetsuit dragen.. maar ik zou m lekker thuis laten.
Neem niet mee wat je niet nodig hebt.. dan kun je t ook niet kwijt raken.
Je kite tas + pomp laat je gewoon op t strand.
Als je echt zo panisch bent dat je niks onbeheerd achter wil laten, wordt dan lid van een kitsurf vereniging met clubhuis op t strand, dan je wellicht daar je spullen achter laten.
Welkom in de club! Eens lessen genomen zal je rap merken of je verslaafd bent of eerder van, hmmm toch wel wat gedoe.
Stel, je bent "hooked" (verslaafd) dan zal je de eerste jaren gewoon kiten op dezelfde plaats. Ga niet te diep en laat je niet te ver afzakken (downwind) want dan moet je ver terugstappen (walk of shame). Zoals Karel zegt, 't is voor de meesten onder ons geen expeditie of een tocht zoals met een catamaran van punt A naar B.
Als je dit in de buurt van een club doet, maak je dan gewoon lid en dan leg je al je spullen in een locker en hang je sleutel aan je trapeze. Laat je boterhammen thuis en laat de barman ook iets verdienen ;-)
Doe je dit wat meer op verlaten plaatsen, kite dan met een buddy (tip: kite nooit alleen!), dan is het wat zoeken. Mijn oude Volvo had een ijzeren sleuteltje in de remote zitten die ik aan mijn trapseze hing. De remote smeet ik in de auto voor de laatste deur toe te doen. Mijn gsm, rijbewijs en pass liet in in de wagen. Heb je een nieuwere wagen dan vrees ik dat je je sleutel, kaart of gsm in een waterdicht zakje moet doen wil je echt veilig zijn. (https://www.decathlon.be/nl/p/waterdicht-en-drijvend-telefoonhoesje-ipx8/_/R-p-X8362003?mc=8362003) Ik hang deze rechts aan mijn trapeze.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn kitebag, pomp en reserve kite of bord dikwijls op het strand laat liggen terwijl ik op 't water zit en in die zak zit dan soms wel mijn sleutel. Ik heb eerlijk gezegd op die 20 jaar nog niet geweten dat iemand zijn sleutel gestolen werd. (bordje en pomp wel)
Wil je langere tochten doen, typisch is bijvoorbeeld een downwinder, dan doe ik een impactvest/reddingsvest aan waar mijn moeder wat zakjes op gestikt heeft en waar mijn gsm, fluitje, camelbag,... inzit. Plaats voor een brooddoos had ik nog niet aan gedacht :-)
Langere tochten doe ik meestal wel met een organisatie die dan voor veel zaken zorgt. (bvb 2de kite als de wind wegvalt/aanwakkerd, eten, rescue,...)
Iets op uw plank vastmaken lijkt me niet een goed idee, weinig plaats en de golven sleuren het er zeker af.
Ik hoop dat je zo wat meer geïnformeerd bent. Succes!
walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)
Registreerde: 28 October 2024
Ik overweeg me voor een kitesurf-cursus op te geven.
Als aankomend kitesurfer vraag ik me af: Kan ik bij het kitesurfen m'n spullen meenemen?
1) Ik verwacht dat er wel kitesurf-suits zijn, met aan de binnenkant zakken voor een portemonnee, telefoon, een brillenkoker. Ben ik daar correct in? Tips voor merken, modellen?
2) Zijn er ook seat-trapezes met opbergmogelijkheden voor een lunch? Of dat ik er een tasje voor een lunch aan kan hangen? Tips voor merken, modellen?
3) En zijn er rugzakken - waar de kite in wordt meegenomen - die zijn in te krimpen, tot het formaat van een runners backpack? Tips voor merken, modellen?
4) Kan een bungeecord zoals op onderstaand SUP-board een goed idee zijn, om een rugzak voor de kite onder op te bergen?
Naish Bungee Cord Set For Stand Up Paddle Hard Boards (Nalu Or Alana)
Of hebben jullie andere innovatieve ideeën, om spullen mee te nemen?
Strand waar ik met de fiets aankom, zal waarschijnlijk Bergen aan Zee, of Schoorl aan Zee zijn.