Kitevakantie Spanje

Door: lemmerterror Reacties: 14 Hits: 1919
lemmerterror 17 February / 2010 / 15:33
Hallo,

Ik ben opzoek naar een ideale camping met kitespot in Spanje voor de zomervakantie, weten jullie zo'n camping?
Het moet Iedergeval een camping zijn waar een officiele kitespot bij zit, zodat we geen kans op boetes lopen.
Ook moet er wel wat te doen zijn voor jeugd.

Camping laguna (empuriabrava) lijkt me wel gaaf, want daar schijn je te kunnen kiezen tussen vlak water en zee. Nu zag ik ergens een spaans filmpje van die camping met daarin uitleg over de kitespots, maar mijn spaans is niet zo goed, dus misschien dat jullie wat meer kunnen vertellen over het kiten daar?

Greetz, Lemmerterror
Teamrider kiteoutlet.eu, mail me for discount!

Devinsol 17 February / 2010 / 15:57
Wij gaan nu al een paar jaar naar Nautic Almata, voor de camping mag je niet kiten officiel maar het word gedoogt, maar als je ff een metertje of 4 vaart bij de vaargeul ben je bij het volgende strand waar het wel is toegestaan. voor de rest kan je 's avonds naar het strand waar er tot twaalf uur een tent open is en een klein hutje tot 's morgens vroeg. ook kan je natuurlijk naar Lloret de Mar gaan en daar feesten

Devinsol had een 5 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 33 - 39 knots op zijn SlingShot Octane (2010)

rickiej 17 February / 2010 / 16:06
Ik ga dit jaar voor de derde keer naar San't Pere Pescador, camping Las Palmeras. Geweldige vakantie's gehad daarzo. Kitespot is de grootste daar in de baai. Achter de camping langs kan je naar een cafetje of iets dergelijks toe om te zuipen. Een aanrader!

Eke 17 February / 2010 / 16:07
Ik vaar al 4 jaar bij Laguna.
1. Je kunt daar alleen op zee varen. Het Filmpje wat je hebt gezien is ergens in september oktober genomen. In het hoogseizoen kun je niet op de riviermonding kiten
2. Je mag er eigenlijk niet kiten. Er worden wel eens boetes uitgedeeld. Niet vaak maar toch!
3. Moeilijk om een goeie plek te krijgen op de camping. ( ik reserveer elk jaar voor het jaar daarna ) Wel erg gezellig. Geen hokjescamping
4. Voordeel is wel dat het er niet mega druk op het water is.

Succes!

tijns 17 February / 2010 / 17:25
ik ben bij de Camping La Gaviota geweest. Deze camping ligt ook bij San't Pere Pescador. Ik vond dit een fijne camping omdat je echt tegen het strand aan zit. Het is ook een redelijk kleine camping. Het ligt heel dichtbij de kitespot. Dit is niet een gedoogte kitespot. Je kan er zo met je spullen naar toe lopen. Hou er rekening mee dat het een kleine spot is op het strand. Als je wat verder het water op gaat heb je alle ruimte voor jezelf. Het oplaten en neerlaten van je kite is even goed opletten. Even een tip: Als je bij deze camping boekt ga dan niet bij de weg staan met je tentje. Dan heb heel de tijd last van auto's die van het strand af komen. Er is niet echt een disco op de camping. Er is wel een leuk strand tentje. Hier is bijna elke avond live muziek. Ik ben ook op Nautic Almata geweest. Ik vond het daar veel te groot. Mijn voorkeur gaat naar camping La Gaviota.

kitefreak112 17 February / 2010 / 17:44
Ik ga deze zomer Rosas proberen, ik lees veel goede dingen en door de termische wind kan je bijna elke dag kiten (12 van de 14 lees ik veel).

Camping La belena Allegre heb ik als aanrader gekregen van mensen die bij mij waren.

Succes!
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

--Remco-- 17 February / 2010 / 17:49
@Kitefreak112 - Je maar daar legaal kiten en kun je daar beetje normaal uitgaan ?
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

arme 17 February / 2010 / 18:22
nuatic almata super camping,we gaan nu voor de 3de keer nog nooit probleemen gehad met het kite en de wind is er super ;;;;;;;;;;;;;;;;;

johndoe 17 February / 2010 / 22:07

laguna kun je alleen op zee kiten, als je het riviertje op gaat heb je zo een (pim) :D of politie op je nek zitten.

empuria kan je lekker uitgaan echt zat te doen.

top spot:D

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 17 February / 2010 / 22:25
Heeft iemand hier ervaring met Platjo d'Aro? Mijn ouders hebben daar voor de eerste twee weken van juni een tent gehuurd op camping daar. Ze zeiden zelfs dat het pal aan het strand lag. Er werd gevraagd of ik zin had om langs te komen, omdat er nog wel wat slaapruimte over zou zijn. Tickets naar Gerona kunnen vaak voor een prikkie op de kop getikt worden, dus vandaar...

Platjo d'Aro ligt ongeveer 40 kilometer zuidelijker dan Sante Pere de Pescador.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

tijns 18 February / 2010 / 10:47
Hier heb je mischien iets aan. Ik heb daar niet op de camping gestaan.http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/Platja_D__Aro.html

lemmerterror 19 February / 2010 / 17:17
Koen123 , wat noem jij een prikkie voor een vliegreis naar gerona in de zomer dan hé? Over hoeveel euries hebben we het dan?
Teamrider kiteoutlet.eu, mail me for discount!

fl3urr 23 October / 2010 / 20:20
Ik heb afgelopen zomer een retourtje Girona geboekt voor €130 met Transavia. Lijkt me wel een prikkie;)

sjoerdsantema 23 October / 2010 / 21:16
Waarom dit oude topic kicken?
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

gostez 24 October / 2010 / 00:51
Is een goeie vraag. Maar er staat wel allemaal nuttige info moet ik zeggen.

Staat dit topic trouwens niet in het verkeerde forum? (detail, maar toch)

gostez had een 3 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 19 - 29 knots op zijn Ozone Instinct Sport+ (2009)