Wat vind je belangrijker, 1 of 2?
1) Old-school truckjes, zo hoog mogelijk springen en zo lang mogelijk zweven.
2) Af en toe eens een new-school truckje.
1) --> Rebel, de betere spring kite
2) ---> Evo, meer allround en trekt minder hard als je uithaakt.
1) en 2) even belangrijk ----> Evo
De evo 2014 is een heel andere kite dan de evo's van de jaren ervoor.
Springt hoger en zweeft langer, maar nog minder geschikt om uit te haken.
Trekt ook te hard om mee te waven.
De evo kan 4 of 5 lijns gevaren worden.
De Rebel zweeft springt nog steeds heel hoog en lang.
De rebel is altijd 5 lijns.
Kan je wel mee waven.
kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)
Kijkaan, bedankt voor de reacties!
Het belangrijkste vind ik hoor springen en lang zweven! Echt waverijden zal ik niet gaan doen maar een beetje spelen in de golven wel.
Ook goed om te weten, het zal een 2010 of 2011 set worden. (Misschien een 2012 set). Ik wil er niet te veel op toeleggen met een evt. Ruil.
Old-school truckjes, zo hoog mogelijk springen en zo lang mogelijk zweven. Af en toe eens een new-school truckje.
Klinkt als een Rebel :)
Ik heb zelf een Evo set en doe eigenlijk een beetje hetzelfde. Ik heb toen bewust niet voor de Rebel gekozen omdat de Evo beter zou zijn voor kiteloops. Of je met die Rebel echt hoger kan springen heb ik mijn twijfels over. Evo trekt af en toe kneiterhard door en kan ik echt mega hoge sprongen mee maken en heeft een geweldige hangtime. Het andere verschil zat hem ook in de bar druk. Die was bij de Evo mid/high en bij Rebel low/mid, net waar je voorkeur ligt.
Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)
Dat word nog een moeilijke keuze. Af en toe een loopje trekken wil ik ook niet missen.
maar al met al denk ik dat ik toch meer neig naar de EVO. Vanwege meer bardruk, beter voor loopen (als ik het goed begrepen heb)
Een van de redenen om over te switchen naar de Vegas was destijds ook dat de Rebel na een hoge sprong niet echt lekker downloopte. Hij bleef dan niet altijd goed in de lucht hangen. (2009 rebel)
Zijn er in de loop der jaren nog veel veranderingen geweest in de EVO? Van 2010 naar 2011 bijvoorbeeld?
De 2011 was een stuk agressiever dan de 2010 en had vanaf dan een steviger doek en one pump.
De 2012 vond ik persoonlijk de beste van allemaal, smooth, bardruk instelbaar op de bridal.
Goede low end en goede high end, hang time was dik in orde. Ik heb nog altijd een 9m liggen die ik niet weg doe.
De 2013 vond ik een afknapper, zeker de 7m had veel high end verloren.
Nu ben ik overgestapt op de 2014 ozone catalyst. De 10m is top, de 7m ga ik morgen aan de tand voelen!
kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)
Hoog en lang springen? Is dat dan niet een keuze tussen de Rebel en de Ozone Edge?
Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)
@KOBRIN, dank voor je heldere uitleg! Het word dan toch de 2011 set of 2012.
@HERRIE, ik ben nogal veeleisend dus ik denk dat ik meer plezier ga krijgen met de EVO's. Als ik het goed begrijp zijn deze kite's iets alrounder dan bijvoorbeeld de Rebel's.
Ik heb natuurlijk gevaren met de Rebel's en met de Vegassen en ik denk dat de EVO's er meer tussenin zitten. Mocht iemand nog tip's hebben hoor ik het graag!
Registreerde: 30 June 2008
Goedemiddag allen,
Hierbij een vraag met een korte uitleg. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik kite inmiddels zo'n 5 a 6 jaar. Begonnen met een oude Airush Flow. Vervolgens een aantal jaar gekite met de North Rebel uit 2009. Heerlijke kite! Inmiddels vaar ik weer een aantal jaren met de North Vegas (2010 mod.) omdat ik graag meer trucks wilde leren.
Inmiddels is de lol met de Vegas er een beetje af. Ik ben toch niet de 'truckjesman' die ik dacht te zijn.
Oftewel, tijd voor weer wat nieuws!
Nu ben ik erg merkgebonden (dat zal wel aan mij liggen) dus zat ik voornamelijk te kijken naar een North Rebel of een North Evo.
Wat doe ik voornamelijk op het water? Voornamelijk vlak water. Old-school truckjes, zo hoog mogelijk springen en zo lang mogelijk zweven. Af en toe eens een new-school truckje. Ook ben ik regelmatig op zee te vinden. Lekker met twintip de golven in!
De grote vraag: WAT RADEN JULLIE MIJ AAN? En dan ook vooral WAAROM?
Alvast hartelijk dank voor de hulp.