Kite van 10 jaar oud waar je als "beginner" nog lol aan kunt beleven is wss omtoveren naar zitzak oid.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Check als je je kite maximaal depowered met je strap/depower helemaal aangetrokken, dan moeten je achterlijnen/stuurlijnen slapjes hangen. Lijkt erop dat je achterlijnen te strak staan en je kite dus niet depowered. Als je je bar dan helemaal aantrekt kan je kite stallen.
Check verder eens je lijnen of ze gelijk zijn door bar aan een boom te binden, vaak zit er verschil in door stretch.
Minder reacties helaas dan verwacht. De lijnen hebben de juiste lengte, heb ik vanmiddag bekeken. Ik meen me te herrineren dat als ik de depower volledig heb aangetrokken en ik de bar van me af doe de kite heel erg snel omlaag gaat en/of uit de lucht valt. Volgens de gebruiksaanwijzing moeten alle lijnen evenlang zijn als de strap/depower los is en ik de bar aangetrokken heb. Dan klopt het?
Mocht ik mijn Rebel willen/kunnenverkopen, heb ik dan nog wel wat aan mijn 2012 bar? Zou ik in principe deze bar op elke 5-lijn kite van North kunnen varen?
Nu kan ik mijn z.g.a.n. North Rebel en nieuwe 2012 bar voor €275,- verkopen. Mijn vraag is: Is dit verstandig?
Dan koop ik er een grotere DNA/Lithium bij en gebruik ik de bestaande Airush bar. De nieuwe DNA is er alleen in maat 10. Is dat naast mijn 6 een te groot verschil?
Of is het verstandig de North bar uit 2012 te houden en alleen de kite weg te doen, in de hoop dat ik de North Bar op een andere kite kan gebruiken?
Je kan die 2012 north bar sowieso ook op andere 5 lijns north kites varen. Ik gok ook op andere merken maar daar heb ik weinig ervaring mee.
Maar als je door je verkoop uitkomt op 2 kites van zelfde merk met bar zou ik dat aanraden ipv verschillende merken kites en barren door elkaar te varen. Het is vaak goed mogelijk maar uiteindelijk is het praktischer om je quiver uit 1 merk te laten bestaan.
Hoeveel lol ben je aan deze kite uit 2007 beleefd? En dit wil jij wel weer een ander "aan doen"? Als je hem al verkoopt doe dit dan aan een gevorderde kiter en niet een beginner.
Als je bar en lijnen zgan zijn is die 200-250 Euro waard, maar is los daarvan ook een prima bar met dito safety.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Dank voor de reacties! De koper is een ervaren kiter. Ik heb hem gezegd hoe ik de kite vind varen en hem ook verwezen naar dit topic. Reactie was dat hij de Rebel '07 kent en het als echte hoogspringer wil gebruiken. Bovendien is hij alleen al blij met de bar (zei hij). Het is uiteraard niet mijn bedoeling om iemand hetzelfde ''aandoen'' als wat mij is overkomen.
Ik houd jullie op de hoogte of de spullen ook daadwerkelijk opgehaald worden.
Mochten de spullen verkocht worden dan is de DNA 2016 er alleen in maat 10. De 2017 is er wel in maat 9. Mocht de 2017 voor mij te duur zijn..: is de 10 dan echt te veel verschil naast mijn 6 en raden jullie dan de 9 aan? Of bijt het niet en maakt het meter verschil niets uit?
Mooiste zou een 9m zijn inderdaad, maar een 10m en een 6m kan ook, alleen zitten je "sweetspots" meer uit elkaar, dat wil zeggen dat je je 10m iets verder door "moet" varen voor je de 6 pakt, maar is opzich geen ramp helemaal als je aangeeft al snel met de 6 te kunnen varen.
edit: Eventueel een 8m bij de 6m zou ook geen gekke optie zijn gezien je gewicht
Kan je die 6 wanneer varen ? Ik kan mijn 7 tot +/-33 knopen houden dan lijkt mij dat jij 30/40+kts nodig hebt om weg te kunnen komen met je 6? Niet bepaald leuk om mee te leren... Ik zal die 6 weg doen , goede 7 kopen als je storm vliegert. En een goede 10. Dan kan je meeste tijd wel weg komen.
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
"dan lijkt mij dat jij 30/40+kts nodig hebt om weg te kunnen komen met je 6?"
?? ik ben meer dan 10kg zwaarder dan ts en vaar met mijn 7m en tt bij een knoopje of 23/24 echt wel weg en houd/overleef deze tot de +/- 45 - 50knopen (stoten), maar dan is het al lang tijd geworden voor het 5je
Djee vanaf 23 knopen al ?? Best netjes. Ik vaar ermee weg met 17 kts maar ben wel 30 kg lichter. dus dat jij met 23 met je 7 op twintip gaat vind ik knap. De gozerts om me heen gaan vanaf 30/35 pas met de 7 weg.
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
Nou ik heb zelf een 11 en 7m Evo North (lijkt aardig grote gap maar gaat me aardig af) maar kan ook vanaf 20 knp prima met mn 7 op de twintip (132x40) en ben zelf ook 80kg dus kan zeker prima
Luister gewoon naar mij
Registreerde: 09 April 2017
Dag allemaal,
Jaren geleden begonnen met kiten, maar nooit echt veel kunnen gaan. Nu is die mogelijkheid er sinds vorig jaar wel, maar ik zit nog steeds met mijn North Rebel 2007 9 meter opgescheept. De kite heb ik toen met een 2012 bar van North gekocht. Toentertijd een zeer goede kite, werd mij verteld. Helaas...ik vind het tot nu toe een rot ding.
Slechts 4 keer gebruikt, en vooral mijn Airush DNA 2012 6 meter van Airush gebruikt. Ondanks het kleine formaat vaar ik deze kite al best snel met mijn 73 kilo. Middels dit bericht hoop ik op iemand die mij kan helpen.
De volgende problemen:
Heeft iemand misschien een tip hoe ik de bovenstaande 2 problemen kan verhelpen, zodat ik toch plezier kan hebben van deze kite? Ik wilde de kite al verkopen, maar dan krijg ik er nauwelijks iets voor. Zonde.
Ik kijk uit naar een reactie,
Groeten,
Chris uit Arnhem