kite advies

Door: DonSimon Reacties: 5 Hits: 1718
DonSimon 19 July / 2021 / 11:34

Naast het twintippen ben ik nu sinds een tijdje aan het foilen. Nu wil ik daar mijn kiteset iets op gaan aanpassen, voornamelijk omdat mijn inmiddels wat oudere switchblade 2014 aan vervanging toe is.

Hoor vrienden van mij enthousiast oer de enduro en deze wil ik dan ook graag een keer testen. Ben benieuwd of de Moto een soortgelijke kite is of dat deze veel verschilt tov de enduro. Dit omdat bij een aantal webshops de 2020 een stuk voordeliger is dan een enduro.

van reviews begreep ik verder dat de moto een mindere low-end heeft dan den switchblade, dat vond ik v reemd aangezien ik zou denken dat het gewicht van 2 struts minder zou moeten helpen. Echter denk ik dat bijde kites inmiddels weer een hele grote stap zijn tov mijn oude switchblade :)

Als er mensen zijn met ervaringen tussen de Moto vs Enduro, let me know!

DonSimon had een 3 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 17 - 26 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2014)

wazzaah 19 July / 2021 / 12:02

Enduro ken ik niet maar gebruik de Moto voor kitelessen en best tevreden over de low-end. 12m blijft al goed hangen in 12-13 knopen en ook de 10m blijft dan goed in de lucht hangen.

Wellicht wil je als je alleen nog maar foilt kijken naar de Contra 1 strut, die low-end is stukken lager.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

DonSimon 19 July / 2021 / 12:13

Wil de 10 ook nog gebruiken voor de twintip, vandaar de 3 struts.

DonSimon had een 3 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 17 - 26 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2014)

walle 20 July / 2021 / 20:43

Low-end, foil en twintip, dan denk ik spontaan aan de North Reach.

Is van de kitedeisgner van de switchblade, dus zal vertrouwd aanvoelen.

Ik vaar de 9, 11 en 13 en ben tevreden maar ook niet meer dan dat.

Heel goeie low-end, stabiel, voelt vertrouwd aan,...

Maar: Is met één hand niet zo soepel te sturen en ben nog steeds wat met timing aan't sukkelen bij transities.

LE en doek-kwaliteit (slechts double ripstop) is wat minder dan ik gewoon ben maar hierdoor is hij natuurlijk lichter dan stevigere kites.

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

Jeroen Schoots 21 July / 2021 / 08:29

Ik heb met de Enduro gefoild,blijf goed in de lucht hangen, is direct en snel en je voelt altijd aan waar hij staat .Geeft zijn power gedoseerd.Testen is mijn tip

dude1 16 August / 2021 / 07:37

ik heb een 7,9 en een 10 Enduro. Prima kites om mee te foilen. Pak de 10 vanaf 10 knts, de 9 vanaf 12 en de 7 vanaf 15 knts. Gebruik ze daarnaast voor mijn waveboard en twintip. goede kites, dik tevreden. voor hele lichte wind heb ik nog een airush Ultra 12 die kan ik vanaf 7 knts varen.  Met een 10 en 7 Enduro kan je varen van 10 tot 35 knts.

Cheers