Surf botje!

Door: Thomaswd Reacties: 5 Hits: 2737
Thomaswd 12 December / 2021 / 11:47

hey Guys,

Ik heb een surf botje  gemaakt op Telegram die het laatste actuele surfweer van Nederlandse kitespots weergeeft.

Ook is het mogelijk om een wind alarm in te stellen zodat je een pushberichtje ontvangt wanneer de wind op jou spot goed is.

check it out en laat weten wat je ervan vind.

https://t.me/NL_kite_bot

of zoek in Telegram naar "NL kitesurf" ---> aangepast naar    "NL kitebot"

Thomas

harmsel 25 December / 2021 / 07:26

Heel leuk!

Dank voor de moeite, ik ben fan 

Dat alarm is de vetste functie. Zou echt mooi zijn als deze een alarm kan geven als de voorstelling goed is.  3 dagen van te voren zou perfect zijn. 

Harm

Last edit by: HARMSEL
Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?

naja 29 December / 2021 / 21:09

Knap gedaan, alleen wat eigenlijk het belangrijkste is de nauwkeurigheid van de windvoorspelling is beroerd.

Op moment van bekijken stond er ca.9knt op Mirns terwijl jou kitebot ca 21 knt aangaf ,dat is wel weer jammer.

Hoewel de meeste windstations vandaag de dag bar slecht in staat zijn een knappe voorspelling te doen

harmsel 30 December / 2021 / 09:16

Naja:

"Knap gedaan, alleen wat eigenlijk het belangrijkste is de nauwkeurigheid van de windvoorspelling is beroerd."

Deze bot heeft geen voorspellingen weer. Wel actuele wind...

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?

naja 30 December / 2021 / 22:23

Ok, actueel was het verschil ook dramatisch te noemen.

Thomaswd 01 February / 2022 / 13:57

Thanks voor de feedback,

Voor spot Mirns gebruik ik data van een windmeter vlak onder mirns in het IJselmeer. vreemd dat de data zo afweek op het moment dat jij daar was. als ik nu kijk dan lijkt de data toch goed te kloppen. misschien kwam de wind bij jou ervaring uit het noorden en was er op het strand daardoor minder wind dan een kilometer zuidwaards.

Ik ben ook bezig om voor alleen aanlandige wind het alarm af te laten gaan. bij de meeste spots is dit nu al het geval.

ondertussen heb ik ook golf alarmen toegevoed voor de Noordzee. Daar kun je nu een alarm instellen voor de golghoogte en golf periode.

 de naam van de bot is trouwens ook veranderd naar "NL kitebot"

groeten Thomas

Last edit by: THOMASWD