Waveboard advies

Door: Willumpie! Reacties: 7 Hits: 1693
Willumpie! 30 April / 2022 / 20:37
Ik overweeg een nieuw kite waveboard of misschien 2 boards.
 
Ik ben 183 cm en weeg ongeveer 75kg.
Vaar ruim 15 jaar alleen nog waveboards, meestal op op Wijk aan Zee of IJmuiden.
 
Heb eerder een 5’8 North WAM model 2015 gehad. (In 2016 gekocht)
Beviel me erg goed. Afgelopen 3 jaar uitstapje gemaakt naar een Fire Wire Vader 5’1 voor meer (strapless) surf gevoel. Bevalt op zich goed totdat het echt hoog en/of rommelig wordt tegen de 30 knopen. Dan mis ik toch wel de straps.
 
Optie 1:
Weer een WAM incl straps. Als one quiver board. Zodat ik in mooie nette condities lekker strapless kan varen en bij grote bakken of wat rommelige golven met straps. 
 
Optie 2
- Duotone Fish voor lightwind en kleine tot medium golven.
- Tweede board erbij (WAM of Sessions?) die zowel strapless als ook met straps gevaren kan worden in medium tot grote golven.
 
Vooral voor optie 2 zou ik graag jullie advies horen welk 2e model jullie er dan bij adviseren en welke maten boards.

asluis 01 May / 2022 / 14:21

Fish en session lijkt mij een top combi.

 

repete 02 May / 2022 / 11:54

Heb ook de fish voor weinig wind en kleine golven. superboard om van crappy omstandigheden een chille sessie te maken.

 

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

repete 02 May / 2022 / 11:54

Heb ook de fish voor weinig wind en kleine golven. superboard om van crappy omstandigheden een chille sessie te maken.

 

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Willumpie! 02 May / 2022 / 13:36

@repete: welke maat heb jij? Heb je er nog een ander board naast?

Welke maat zou je mij adviseren?

ps per ongeluk op de -1 knop gedrukt. Kan dat niet aanpassen...

repete 05 May / 2022 / 22:25

Heb een 5.5. maat hangt denk ik ook af van wat je wil.

als het harder waait pak ik nog steeds een twintip. 

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

FeRNandeZ 08 May / 2022 / 20:55

Ik ga deze eens proberen voor erbij;ziet er leuk uit en mooi prijsje en 2jaar garantie... Hij heeft vrij diepe channel en kurk bovendek. Volume is 24liter bij 5'4lengte, weegt 3.6kg zonder finnen.  Board is puur strapless heeft geen inserts voor voetbanden.

Hoop dat deze iets strakker snijdt wat makkelijker ligt, mijn huidige board is wat hard en heeft wat meer neiging dat je eraf stuitert.

Directioneel kiteboard 590 strapless 5'4 | ORAO | Decathlon.nl

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

TotallyNuts 17 May / 2022 / 13:22

North Charge 5'7, beter is er niet. Zekerrrr testen, kijk anders op gleiten.tv

Last edit by: TOTALLYNUTS