Ervaringen Vantage Vulture Gen3?

Door: EdgarB Reacties: 3 Hits: 2546
EdgarB 18 May / 2022 / 10:44

Hey allemaal,

Ik zie de laatste tijd veel Vantage kites in de lucht hangen en vraag me af of er mensen zijn die hun ervaring met het merk en de kite kunnen delen? Ik ben op zoek naar een nieuwe set kites, voornamelijk om hoog te springen en mijn kiteloops te verbeteren. 

Via de Vantage website / social media zie ik dat er een mogelijkheid is om de kite 10 dagen thuis te krijgen om te testen. Zodra de windvoorspelling er goed uitziet ga ik dit zeker doen en zal jullie op de hoogte houden.

 

Hoor graag jullie ervaringen!

Djee 18 May / 2022 / 18:28

Nou, als je die kites weer veel ziet hangen spreek de kiter die er aan vast zit aan {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

pimpoldi 18 May / 2022 / 23:22

Ik vaar sinds twee jaar met vantage,  eerst met Gen 2 en nu met Gen 3 en het nieuwe boardje. Ik ben er echt ontzettend blij mee! Ze vliegen erg stabiel en voorspelbaar. Wat mij opviel is dat ze heel veel lift hebben in sprongen, dus big air gaat echt heel lekker met de kites. Zelf heb ik een 12 en een 9, met de 9 ben ik het loopen ook weer gaan oppakken. Ook tijdens loops erg voorspelbaar en hij vangt je goed op ( natuurlijk wel genoeg hoogte hebben). Voor de échte storm ben ik nog wel voornemens een 8 of een 7 erbij te kopen. Ik heb de 7 ook gevaren en die vond ik fijner springen dan veel andere 7s die ik heb gevaren. Constantere pull en veel meer lift. Kwaliteit voelt goed aan, simpele en betrouwbare bar met top chickenloop. En de spullen vind ik er gewoon erg nice uitzien maar dat is natuurlijk een smaak dingetje. 

Spreek inderdaad eens een kiter aan om even te testen, dat werkt altijd! 

,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

ESComputers 25 May / 2022 / 14:46

Dit is ook mijn 2e jaar / seizoen met Vantage kites vaar ook nog wel met Switch gebruik de bar van hun op de V kites, Switch heeft btw toch nog een nieuwe bar maar al een tijd geen nieuwe kites meer.  Vantage heeft net als Reedin wel maar een model vooralsnog niet dat dat meteen minder is, weet niet of dit de enigste 2 merken zijn met maar 1 model kite. Zal wel niet. Ik probeer ook hoog te springen en beetje voorzichtig wat te loopen en rotaties etc. daar lenen deze kites zich wel voor. Al moet ik nog wel aan de gen3 wat wennen en aan een kleinere kite hardere wind etc. Nog maar 2 keer mee gevaren zo maar sessie 3 ermee. Even spelen met de afstelling van de kite.

Heb je er ondertussen al een kunnen testen ?

En wat zijn jouw kitespots en weet je ook hoe zwaar je bent ? En een hele kite set, bedoel je daar 2 of 3+ kites mee ?

Heb je Vantage Flight Control app al ? Daar kun je ook de riders zien die beschikbaar zijn om te testen.

Anders even contact zoeken via whatsapp, weet niet of er misschien nog plek is in het dev rider programma! Ik weet niet of je het verschil in prijs al hebt bekeken ? De laatste ieuwste batch is ook nog maar net 1 week geleden ongeveer, dus je weet maar nooit 

 

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)