Windalert?

Door: ifuknowwaimsaying Reacties: 10 Hits: 1955
ifuknowwaimsaying 11 October / 2022 / 09:34

Goedemorgen, ik vroeg mij af of jullie een site / app kennen waarbij je wind alert in kan stellen? 


Waarbij je b.v. windsnelheid, richting etc een paar dagen van te voren toegestuurd krijgt, gebaseerd op je voorkeuren. 

Mocht er nog niet iets zijn overweeg ik zelf namelijk iets te programmeren hiervoor. 

Xav 11 October / 2022 / 12:20

NL Kitebot op telegram 

 

Leon van Bergen 11 October / 2022 / 14:22

Windfinder plus

karel79 11 October / 2022 / 15:17

Echte windjunkies kijken gewoon meerdere keren per dag op alle windsites

Kitemaniah 15 October / 2022 / 19:11

Windguru 

harmsel 30 October / 2022 / 07:18

Als je iets unieks wil programmeren. Ik heb in de eetkamer een soort klok hangen. In 36 rgb LEDs geef ik de voorspellingen weer van 3 dagen (3 × 12uur). De hardware is een wifi arduino:  ESP32.

Voordeel is dat ook mijn familie weet wanneer ik er tussenuit ga knijpen :-)

ik hoef niet de hele tijd ongezellig op mijn telefoon te kijken,  om de voorspelling te zien. Daarnaast is het een mooi object. 

Ik heb wel zelf een API geschreven om heel specifieke wind data op te halen,  maar dat kan eenvoudiger.

Last edit by: HARMSEL
Kite

karel79 30 October / 2022 / 11:17

Gaaf!! Show us the pics!

Kitemen 31 October / 2022 / 08:54

Ja dat is idd echt cool. Ben ook benieuwd hoe het er uit ziet. Met die Arduinos kan je sowieso echt een hoop...cool apparaatje en kost niets

ESComputers 08 November / 2022 / 21:02

De Kite App in de App Store (apple.com) geeft ook een notificatie maar windguru geeft het wel eerder van tevoren aan via de mail

De Kite App - Apps op Google Play

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

Knalle 12 November / 2022 / 09:24

De kite app gaan we proberen.....Windfinder heeft vaak voor mij de verkeerde voorspellingen doen maken

gister nog.... naar workum geweest met de 9 meter, er stond 28 knopen voorspeld

afzwakkend naar 22 knopen. eenmaal aangekomen stonden de meeste met een 12 in de lucht...Grrr

wind is niet boven de 22 geweest...ook niet in de ochtend

Cabrinha Moto X

karel79 12 November / 2022 / 19:17

Windfinder is prima, maar waarschijnlijk bekijk je enkel de superforecast. Je moet ook de normale voorspelling bekijken. Of nog beter, kijk op windguru voor nog meer voorspellingen op basis van verschillende weersmodellen. Als je dan ziet dat er veel afwijking tussen die modellen zit dan weet je al dat de voorspelling niet heel erg zeker is.

Dus dan gooi je ook een maatje groter in de kofferbak. Sws nooit verkeerd.