Duotono evo vs duotone evo sls

Door: joachim.beuckels Reacties: 4 Hits: 980
joachim.beuckels 02 June / 2023 / 19:23

Hey iedereen,

 

Ben van plan om een nieuw set duotone evo´s 9 &12aan te kopen en vraag me af of het de moeite is om beiden in sls te nemen.

Volgens verkopers is het zowel voor de 9 als de 12 een echte meerwaarde, maar hoorde ook al 2 kiters zeggen dat het enkel voor de grote maat een verschil zou spelen. Immers met de 12 sls zou je dan effectief kunnen profiteren van de low end, maar de 9 vaar je sowieso in hardere wind en daar is het verschil tss sls en normaal niet zo merkbaar. 

Iemand ervaring hiermee ? 

 

Alvast bedankt 

Grtz

Jo

Dvdl 03 June / 2023 / 05:37

Ik heb regelmatig met beide kites gevaren in harde en zachte wind, voor de low end met een 12 is het super zeker ook omdat de sls meer voorin het windvenster hangt en iets lichter is dan de evo. Voor de 9 merkte ik juist in harde wind dat de sls door de veel stijvere LE veel stabieler is, vooral met een groot verschil in windstoten. 

kiteruithoorn 03 June / 2023 / 07:21

ik heb een 9 m sls en een 7 meter gewone evo , in deze maten merk ik het verschil niet . groot deel is ook marketing 

denk ik

kiteruithoorn

vin2481 05 June / 2023 / 20:29

Het is voor alle maten een meerwaarde.. De Evo en Evo SLS zijn 2 verschillende kites, als je eenmaal de SLS gevaren hebt ga je zeker niet meer de 'gewone' kopen. (wat overigens ook gewoon een prima kite is)

 

Welke omgeving vaar je meestal? Oostvoorne/Maasvlakte toevallig? Je mag mn 9 SLS ('23) wel een keertje lenen ;)

Janvanbun 06 June / 2023 / 13:54

Neem gelijk de D-lab {#emotions_dlg.bonk.gif}