Vietnam info gevraagd:

Door: richardkiter Reacties: 2 Hits: 382
richardkiter 15 November / 2024 / 09:22
Vietnam info gevraagd:

Goedemorgen, planning is om in Februari /Maart naar Vietnam te gaan om te Kite surfen en te Wing foilen. Ook wil ik de Killig Fields/ Viet Cong bezoeken.

Ik wil van te voren een open vliegticket retour kopen naar Vietnam. Vanaf het vliegveld met openbaar vervoer/taxi naar de kite spot/accommodatie en de Killig Fields.

Vragen :

Waar moet ik naar toe vliegen om zo dicht mogelijk bij de mooiste kite spots/Killig Fields te zijn ?
Wat zijn de mooiste kite surf/Wing foil spots die je zeker gezien moet hebben ?
Hoe is de wind/temperatuur in Februari/maart. Shorty mee of een wet suite ? hoeveel MM?
Hoe is het openbaar vervoer/Taxi,s in Vietnam ? Of is het beter om zelf een auto te huren ?
Wat zijn de gemiddelde prijzen in Vietnam voor een overnachting, warme maaltijd, bakkie koffie, biertje ?
Wat zijn de gemiddelde huurprijzen voor een complete Wingset. ?

Alle info welkom over Vietnam
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

zwafra 20 November / 2024 / 19:07
Go extreem

Faxie 01 December / 2024 / 15:42

Geen expert, maar februari 2020 paar weken geweest (volgens mij neemt de wind daarna wel redelijk af) en wetsuit is niet nodig. Ben zelf op Mui Ne geweest, wat gewoon een zeespot is vergelijkbaar met Cumbuco oid en wind tot 20 knopen. Aan de andere zijde van de kliffen daar heb je nog een spot met wat hardere wind en heel goede golven (Malibu)

Later nog een stuk noordelijker geweest naar Phan Rang, en daar elke dag 30+ knopen maar wel een tikkie aflandig en komt over bergen dus was vlagerig. Wel een grote baai aan de binnenzijde met vlak water, dan wat riffen en goede golven/perfect kickers aan de buitenzijde.

Taxi's zijn makkelijk te regelen daar. Prijzen overal zijn vrij laag, biertje voor een euro hooguit.

Voor Wingen geen idee... maar denk wel dat het wellicht wat winderig is daarvoor.