Kite voor kind gezocht

Door: RenéJansen Reacties: 5 Hits: 440
RenéJansen 22 March / 2025 / 11:50

Ik zoek een kite voor mijn zoontje van ca. 35 kg. Heeft iemand toevallig nog iets liggen dat ij kan overnemen?

Of een tip voor welke kite geschikt is?

Thanks, groet René 

kanniezingennie 23 March / 2025 / 08:50

Heb nog wel een 5m F one liggen met barretje. Met de stopper kunnen ze altijd bij de bar.

Voor die kleintjes is anders de clickbar ook handig, een flysurfer viron is ook een mooi product.

Die 5m mag weg voor 100 euro

RenéJansen 24 March / 2025 / 08:18

Ik twijfel of een 5m niet nog te groot is? Dacht te beginnen met een 2,5 meter....

repete 24 March / 2025 / 19:46

Check de Ozone Uno

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

harmsel 12 April / 2025 / 10:44

Mijn zoon weegt 33 kg. Hij  vaart met een Ozone uno 4 en naish Boxer 6. Die vaart hij vanaf dat hij 28 kg woog.

Ik zou hem eerst heel goed  leren vliegeren, met een tweelijns.  Met zijn ogen dicht, sturen met zijn benen, figuurtjes, loopings, etc. Wij gebruikte daarvoor een 2.5 meter tweelijns vlieger met bar, van de decathlon. 

De F-one bandit 7 is ook wel oké. Die heeft hij ook gehad. Maar het beste zijn single-strut kites. De rest is te zwaar. Een normale 5m kite is gemaakt voor een voor man van 80kg een 35kn wind. Die vliegen niet lekker bij 12 kn wind. Dus ongeschikt. 

Wees kritisch over welke bar je koopt. Bij meeste kunnen ze niet meer bij de bar na loslaten. Terwijl les 1 aan de 4 lijns "Bar loslaten!" Is. Ik vond alles ongescikt, dus heb daarom mijn eigen bar en depower/QR/ trimsysteem gemaakt. In het begin mocht hij oefenen met korte lijnen.  Eerst 6, toen 12 en nu 18. Alhoewel hij intussen ook gevaren heeft met 21 meter lijnen en mijn 9m. Met 10kn wind, ging prima. Heel grappig. 

Als je zoon ooit met een leeftijdsgenoot wil kiten, laat maar weten.Dat zou hij leuk vinden. Hij komt nooit leeftijdsgenoten tegen.

Harm

Last edit by: HARMSEL
Kite

harmsel 13 April / 2025 / 06:24

Zo iets is perfect

FOne Breeze 5m
€ 250,00

https://link.marktplaats.nl/m2245860451?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Last edit by: HARMSEL
Kite