Ervaringen Wake bindingen?

Door: Pepijn Reacties: 33 Hits: 1971
C0G 18 October / 2005 / 17:48
Idd interessante discussie. Ik hoopte eigenlijk dat sandals de oplossing zijn voor Pepijn"s probleem. Pepijn, wat zijn de nadelen van die heelstraps dan?

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

johndoe 18 October / 2005 / 17:59
Wakebindingen top voor achter de wake ... wakebindingen top voor in buitenland op vlakwater en liefst aflandig ... wakebindingen in NL ? Hmmmm liever straps ... En hard vastdoen ... zacht vastdoen ... moet je allemaal zelf weten ... 1 voet kan er altijd uitkomen ... Crashen kan je altijd verkeerd ... Het is zoals DAVE zegt een andere manier van varen ... Proberen zou ik zeggen ... Maar ikzelf vaar in NL met straps !!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Pepijn 18 October / 2005 / 18:39
Heelstraps heb ik mn teen een keer mee gebroken. (heb t verhaal al eens verteld hier geloof ik) Mn voet schoot er half uit bij een crash, en mn grote teen kwam buiten mn strap, en mn 3 kleinste tenen bleven erin zitten. En dan is er dus nog eentje over die door het elastiek van mn heelstraps tegen mn strap werd geduwd. En aangezien mn andere voet helemaal los was en mn board gepakt werd door de golven brak mn teen, terwijl mn boardje maar door draaide en deed... Erg naar allemaal dus, en niet voor herhaling vatbaar.

mig27 18 October / 2005 / 22:14

Ook bij mij is het meerdere malen gebeurd dat maar een voet los schoot uit de binding tijdens het kiten. Zelfs toen ik ze in het begin wel vast had gemaakt. De meeste (en het zijn er niet veel) kiters die wel eens met bindings varen zeggen dat het met losse bindingen het relaxed vaart, ook ik sluit mij daar bij aan.

Wat je niet moet doen is te grote bindingen kopen, als ze los zitten kom je er nog steeds lastig in, maar heb je wel veel gevoel in je board. Veel meer dan met straps.

Maar zoals ik al zei moet je GEEN bindingen gaan varen omdat je je boardje niet wilt verliezen, want idd. is er meer risico dan met straps. Zeker ook impact of drijfvest dragen, want het zwemt erg klote met die bindingen vast.

Tot nu toe maar 1x in de branding gebruikt, en idd. super relax. Maar heeel erg moeilijk aantrekken, tenzij je wilt starten vanaf het strand met alle (slijtage) gevolgen van dien voor je boardje.

5th lijn maken herstarten alleen makkelijker, maar tijdens aan en ook uittrekken is een tubekite een ramp! Tenzij je iemand anders je kite laat beet houden zoals de pro"s dat laten doen. Kan ik iemand huren?

Nog steeds lid van het NKV

zagy 20 October / 2005 / 12:47

ik zit er ook aan te denken, vaar nu met heelstraps maar ben er niet echt tevreden over.

alleen doe ik nog wel eens onefooters wanneer ik echt overpowered ben. En in de winter zit je met het schoentjes probleem...

Vliegermannetje 20 October / 2005 / 13:58
Ik heb ook mn teen gebroken met heelstraps, maar daarmee kan je gewoon doorsurfen hoorO-)
Shut the fuck up and LOOP that shit!

catapulteric 20 October / 2005 / 14:04

Hi Pepijn,

Idd gewoon eerst een keer proberen met bindingen varen.

Als je in de buurt woonde kon je zo een setje van me lenen om te testen. (Pro Limits)

Ik heb zelf een jaar met bindingen gevaren in m"n Slingshot tijd met de Drifter met SS bindingen. Veel lol mee gehad en vooral met golfrijden erg plezierig. Gewoon tegen die golf aan rammen en niet onverwacht uit je straps komen als de lip je iets te hard raakt. Tis wel wat lastiger met launchen en landen. Heel soms vaar ik nog wel eens met bindingen nu om boards te testen.

Maar ik hou van board offs dus pak snel weer een strap boardje.  Tegenwoordig met de dikke pads op de boards is het zachtere landen op impact geen voordeel meer bij bindingen.Koop je bindingen goed op maat. Niet te los en niet te strak. Effe passen in de winkel ebn gewoon even mee rondlopen en aanhouden voor een half uurtje. Je voeten moeten sowieso even wennen aan bindingen dus je zult een beetje "numb"gevoel krijgen. Dit wordt minder naarmate je meer gebruik maakt ervan. Alles is wennen dus ook hier weer. En er zijn voordelen en nadelen.  Succes ermee.

Kite Hard, maar met je hoofd erbij!!

johndoe 20 October / 2005 / 15:13
Volledig mee eens

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

zagy 20 October / 2005 / 17:05

ik heb net gekeken of ik mijn wakeboardbindingen op mijn kiteboard kan zetten, gaten zitten te dicht bij elkaar. past dus niet.

wil volgend weekend als het waait dan gewoon op het wakeboard gaan.

waar vaar je normaal pepijn, kun je mijn board ook wel testen als je wil.