Meivakantie: les locatie voor dochter (Hurghada of El Gouna?)

Door: hotel Reacties: 5 Hits: 1228
hotel 12 February / 2023 / 18:36

Ik wil in de meivakantie (eind april, begin mei) met m’n dochter van 13 naar een warme plek waar ze kan lessen/ leren kiten. Sta-diep water is dan natuurlijk het mooist met een redelijke windverwachting en evt een leuk dorpje in de buurt als bonus. Zelf zal ik waarschijnlijk wel willen huren i.p.v. eigen materiaal meenemen, dus een (verhuur)centrum aan het water is dan wel handig.

Ik zat zelf te denken aan Hurghada of El Gouna. Ik kite de laatste jaren zelf alleen niet meer zo actief en ben er nu een beetje uit en weet nu zo niet meteen de beste plek te vinden.

Heeft iemand misschien tips voor ons m.b.t. Hurghada of El Gouna (of een heel andere bestemming)?

hotel had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 16 - 20 knots op zijn North Evo (2013)

karel79 13 February / 2023 / 08:25

Kite cruise in Egypte misschien een idee? Kost wat meer, maar wel van alle gemakken voorzien. En t is weer eens een andere ervaring.

hotel 18 February / 2023 / 17:02

Goede tip! Kitecruise staat wel op de radar. Maar om junior te leren varen ben ik echt op zoek naar een plek waar ze kan staan.

hotel had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 16 - 20 knots op zijn North Evo (2013)

Djee 19 February / 2023 / 20:17

Waarom moet ze kunnen staan? Ze moet varen, niet lopen/staan. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Janvanbun 20 February / 2023 / 08:43

Zandmotor, kan je bijna overal staan {#emotions_dlg.puh2.gif}

harmsel 08 April / 2023 / 08:15

Mijn zoontje kite ook al aardig. Ik heb heb zelf opgeleid. Ik kon geen school vinden die hem wilde lessen met 28kg en 8 jaar. 

Staan is alleen nodig als je geen bootje hebt. Want dan kun je teruglopen. Als je kunt staan dan is het ondiep en dus heb je grotere kans dat je iets hards raakt. De bodem is altijd dichtbij. 

Voor lessen is het ideaal als je niet door het water weer upwind hoeft te lopen. Dat kost enorm veel energie. 

Plekken met stadiepte zijn ook gruwelijk druk. Drukte en oefenen zijn een heel slechte combi. Voor iedereen...

Dus als er een lesbootje beschikbaar is,  lekker in diep water lessen. 

Last edit by: HARMSEL
Kite