Wat vinden jullie van de freesride Stealth Bar Gen 3?

Door: walle Reacties: 4 Hits: 1148
walle 26 January / 2023 / 08:04

Hoi,

 

Kreeg net een mailtje van Mystic met hun nieuwe Stealth Bar Gen 3.

Wat denken jullie van de freeride bar met metalen halve ring?

Is dit interessant? Voor welk doelpubliek?

https://www.mysticboarding.com/products/stealth-bar-gen-3-freeride

Verder allemaal vrij prijzig. Mijn eerste Warrior had ik nog voor 150€ met bar.

thx

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

karel79 26 January / 2023 / 17:28

Zeker interessant, vooral als je nooit uithaakt.

Het voordeel is dat je geen hefboom effect meer hebt zoals bij de traditionele haak. Dus minder druk op je ribben door de spreaderbar die als t ware gekanteld wordt (nu dus niet meer). Daardoor blijft je trapeze ook beter op zn plek zitten.

Verder wordt alles duurder.. 600.- voor een bar met lijnen, 500.- voor een maandje je huis verwarmen enz. Alleen je salaris stijgt niet mee. Beter maar niet aan denken en lekker gaan kiten {#emotions_dlg.spinsmile.gif}

FeRNandeZ 27 January / 2023 / 09:53

Ik denk als je geen hook vaart, dan sloop je mogelijk chicken loop plastic? En met zo'n stalen oog kan je nog steeds niet unhooken en er is nog steeds hetzelfde moment/kanteling van de spreader, zelfde als met een normale hook.

Voor meeste comfort kan je denk ik beste de rope spreader kiezen met speciale rope chickenloop op je bar. Deze heeft een slider rope en een kort midden lusje, dus minste torsie/kanteling op je spreader. Ik vaar zelf normaal door het middenlusje en de rope slider allebei (voor safety).  Je kunt hier gewoon prima mee springen en de mystic spreader is meest comfortable die ik ken. Maar goed touw moet je wel enigszins af en toe controleren, 1x per jaar vervangen. (ook het punt waar de rope door het kunstof loopt).

Het overgeven wisselen van kites op het strand is wel onhandig, das het grootste nadeel tov chickenloop.

Er zijn veel verhalen dat de hook van v1 en v2 kan afbreken. 

Mystic Harnass zijn idd wel veel te duur, ik doe gemiddeld 3 jaar met een Harnass.

 

 

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

walle 28 January / 2023 / 11:07

Dank voor jullie reacties. Duidelijk toch een paar voordelen en personen die de haak hebben afgezworen.

Zit het chickenloop touw dan niet te dicht bij je gezicht als je kite op 12 uur staat?

 

Ik denk eraan om een rope bar de kopen omdat ik meer en meer strapless met mijn surfbordje vaar. Als ik die dan ook kan gebruiken voor freestyle, dan heb ik slechts 1 kost.

 

Last edit by: WALLE

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

FeRNandeZ 28 January / 2023 / 23:13

Nee rope werkt top.

Maar als je rope gaat varen zou, ik weleen slider chicken loop halen voor je bar, of er zon Antal Ring in je chickenloop zetten.

kantje board !