Reacties
Faxie 28 September / 2022 / 13:00

De 'normale' kites van Kauper zijn lichter

 

https://en.kauper-xt.com/maverick-kite

karel79 28 September / 2022 / 14:07

Zijn die SLS versies ook van Aluula gemaakt, of is dat weer een ander materiaal?

asluis 28 September / 2022 / 15:03

FeRNandeZ 28 September / 2022 / 20:24

Dat PentaTx, volgens mij is dat gewoon een high tennacity grade polyester, nieuwere betere variant, waarschijnlijk gewoon markting naam door Duotone en vergelijkbaar spul met bijvn Exotech marketing name van Core. De kite brands maken dat natuurlijk niet zelf en kopen dat natuurlijk in bij grote fabrikanten,zoals bij Teijin of Dimension Polyant.

Alluula, Cuben Fiber of het nieuwe Hookipa van Challenger Sailcloth, materiaal heeft geweven dyneema vezels met een laminate van polyester of PET.    Ik moet zeggen ik vind dat Hookipa materiaal zoals in de Airush kites wel echt mooi spul. Jammer dat het allemaal zo overdeven duur is.

 

Toch kun je met normale materialen ook uitstekende lichtwind kites maken. De meeste designs van vroeger waren gewoon veel te zwaar over gedemensioneerd.  Voor light wind drift moet met name de trailing edge licht zijn, geen struts die eronder hangen. 

Ik vlieg met de Gong Strutless met gemodificeerde briddles, die zijn echt enorm goed nu. Een hele hoge AOA echt, (dus weinig grunt, maar veel power als kite snelheid maakt) tune randje windvenster, doordat de kite luft bij depoweren zal deze niet over je heen vliegen. De drift is fantastich, ding valt nooit in het water, grote windrange enorme upwind angle en kan er als een van de eerste mee varen. Toch zijn dit zijn absoluut niet de allerlichtste kites.

Het kunnen luffen van single skin en strutless kites, is een eigenschap die ze zeer geschikt maakt voor drift. Bij max depower op je bar, geeft het de mogelijkheid om de kite te laten vlaggen en op zijn plaats blijven hangen/flappen, kite verliest zijn profiel en verliest zijn voorwaartse vliegsnelheid. Zelfde geldt ook voor de single skins zoals peaks/explore etc. 

Een drie of meer struts kite ook als deze heel licht is gebouwd, behoud zijn vleugel profiel ook bij volle depower en heeft de neiging om te willen vliegen en forward snelheid te behouden ipv dood te vlaggen. (uiteraard verschilt natuurlijk allemaal ook weer per kite model, briddle etc en net wat je wilt) alles heeft voordelen en nadelen.

 

 

 

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

karel79 02 October / 2022 / 10:58

Zijn er eigenlijk al prijzen bekend? Ik zag ergens 2649.- CAD voor een 10m staan.. is ongeveer t zelfde in EUR, al is dat misschien niet 1 op 1 wegens verschil in BTW.

En dan vraag ik me ook af wat voor korting er nog gegeven kan worden.

asluis 05 October / 2022 / 16:17

10m Neo d/lab kost 2949,--    Korting hoef je niet om te vragen, want dat zou betekenen dat je het toch niet kan betalen.  Alternatief is de Neo SLS of standaard Neo

 

Leon van Bergen 06 October / 2022 / 10:31

Wat bedoel je nou met niet kunnen betalen Asluis? Best een rare opmerking.

Ik heb altijd om korting gevraagt en altijd gekregen ook, vorig jaar kreeg ik op 3 nieuwe Rebels totaal 700 korting, best lekker toch?

Vragen/onderhandelen om korting heeft mij in al die jaren een paar duizend euro bespaard, maar je kunt het ook niet doen nee...

Last edit by: LEON VAN BERGEN

karel79 06 October / 2022 / 22:18

De marges zijn aanzienlijk op kites. Bij dat soort prijzen is 10% toch bijna 300 piek.

Maar ja, je hebt gelijk, deze kite is idd echt niet te betalen nee. Ik blijf wel lekker met mijn Reo's varen {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

asluis 10 October / 2022 / 15:38

Ze zeggen, bij een aankoop van een nieuwe top of he range Ferrari vraag je ook niet om korting en anders moet je een goedkoper modelletje nemen.  In dat geval de SLS, maar ik zou het ook proberen hoor. Het is een behoorlijk pak geld voor een kite.

Last edit by: ASLUIS

vin2481 10 October / 2022 / 16:15

Wie zegt dat bij Duotone? Je koopt toch bij de winkel..