kleine kite om te oefenen?

Door: ster100 Reacties: 4 Hits: 2224
ster100 11 July / 2017 / 23:48

Ik zag op Kijkduin iemand met een kleine kite oefenen.
Dus niet op het water maar op het strand.
Is dat een voorbereiding voor het echte werk?

Djee 12 July / 2017 / 05:29

Als je nog niet kunt vliegeren, helpt het iets als je er veel mee gaat oefenen. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

cornelie 12 July / 2017 / 10:06

Ik zou het water opgaan. Juist als je oefent. Ga beter op het water op je gezicht (!)

 

idefixe 12 July / 2017 / 10:10

Zodra je een "bestuurbare" vlieger in de lucht hebt doe je al goed bruikbare ervaring op! FF googelen op kitesurfen & windvenster en je hebt bij de start van je echte lessen al een hele goede basis! Gaan oefenen met een "echte Kite" voor het kitesurfen moet je niet op het droge willen doen. Om veel gefrustreerde beginnersuurtjes en linke toestanden te voorkomen start je voor het echte werk natuurlijk met lessen....   Veel plezier {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Slingshot , Gibbon

ricardo.lageweg 30 November / 2017 / 13:04

Wat IDEFIXE zegt inderdaad. Ook de gemaakte uren op het strand zijn er dus minder uren in het koude water. Denk er wel aan dat je de bar op ooghoogte houdt en stuurt alsof je boxt. Dus niet als een auto. Verder kan ik lastig les geven als ik het niet zie haha.

~~~ CheapKite.Shop ~~~ Voor Informatie & Shoppen ~~~ GRATIS EBOOK OVER ONDERHOUD