Kite set kopen waar en hoe

Door: annelfeurjansen Reacties: 3 Hits: 2018
annelfeurjansen 22 January / 2018 / 12:21
 
 
Beste Allemaal,
 
Ik ben van plan om een kite setje te gaan kopen. De eerste keer. 
 
Nu heb ik alleen geen idee waar ik moet beginnen, kijken, op letten bij het kopen van een setje.
 
Oftewel zouden jullie mij misschien een beetje opweg kunnen helpen:
 
- kan je als beginner net zo goed voor 2e hands gaan?
- Wat voor kite's (meters) (ik ben 1.60 en weeg 52kg) en war op letten
- Welk merken zijn goed
- wat voor board 
- wat voor trapeze
- welke winkels zijn geschikt of welke fora voor kopen bij 2e hands?
- of andere tips waar ik op moet letten.
 
Alvast beankt

Anne-Fleur

Kitemen 22 January / 2018 / 12:39

Zooo wat een vragen en elke vraag heeft meerdere antwoorden.

Ik vind dat je als beginner het best 2e hands kan kopen eerste kite is waarschijnlijk niet de kite waar je jaren mee gaat varen en tevens zal je zeker in t begin nog wel is crashen. Ook is het veel goedkoper en als je een kite na 2010 koopt zitten er weinig echt slechte kites tussen. Uiteraard moet je wel kijken naar de kwaliteit van de kites, kijk naar t doek of er geen gaten/scheuren in zitten en de verbindingen met de lijnen of die niet al versleten zijn etc. Dit geld ook voor je bar kijk naar de staat van de lijnen.

Met jou gewicht zou ik beginnen met een 10m en alle grote merken zijn prima North/Cabrinha/F-one kies een lekkere allrounder.

Qua board ook een allrounder en rond de 132 lang tweedehands is dus ook weer prima zeker aangezien je een board niet snel verslijt

Trapeze zou ik wel nieuw kopen en lekker in een surf shop aan laten meten denk aan telstar of een winkel in de buurt ook een wetsuit zou ik lekker nieuw kopen en goed op maat nemen.

 

Succes

 

Djee 22 January / 2018 / 13:17

Je hebt wel al les gehad/genomen? Waar vloog/vaarde je toen mee? En vond je dat fijn?

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

annelfeurjansen 23 January / 2018 / 15:33

Super reactie, dank. 

 

Ja ik heb zeker les gehad. Volgens mij met Slingshot (volgens mij) dit is alweer paar maandjes terug dus weet niet zeker. Ik ga me kiteschool ook wel even mailen.

 

Thanks