spreekbeurt kitesurf

Door: thekiteboy1 Reacties: 18 Hits: 3966
thekiteboy1 05 November / 2012 / 12:37
ik moet weer een spreekbeurd doen en wil hem over kitesurfen doen.
weet iemand leuke onderwerpen???

thekiteboy1 had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 25 - 29 knots op zijn Best TS (2017)

Morres 05 November / 2012 / 13:46
Nederlandsch taalgebruik onder kitesurfers.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Icarus1984 05 November / 2012 / 15:53
je bent 16 en moet nog een spreekbeurt houden?
zeker vaak blijven zitten (en daar zit je nog) op de basisschool?
At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

Gizzy 05 November / 2012 / 16:00
Ik heb hem ook over kitesurfen gedaan maar was niet zo'n succes... Het probleem is dat het of te makkelijk is of meteen weer te moeilijk.

Ik had mijn profielwerkstuk gedaan over de aerodynamica van een vlieger en ging daar toen ook mijn spreekbeurt over houden. Volgens mij was ik 70 procent van de klas kwijt toen ik begon over:

Omdat de luchtdeeltjes over de extrados verder uitelkaar liggen dan de deeltjes op de intratos. (leggen een langere weg af) Ontstaat er een vacuüm achter de kite. Dit vacuüm creëert de lift van de vlieger.

En toen ik over het sturen begon onderbrak mijn Nederlands docent me zelfs ff omdat hij er ook de ballen van begreep. :P Ik had overigens wel een hoog cijfer voor mijn profielwerkstuk. ;)


F-one, O'neill, Manera & Underwave

thekiteboy1 05 November / 2012 / 18:28
Quote: Icarus1984 - 5 november, 2012 (16:53)
je bent 16 en moet nog een spreekbeurt houden?zeker vaak blijven zitten (en daar zit je nog) op de basisschool?
haha ben een keer blijven zitten in goep 4 en heb 2 keer de eerste gedaan voor het bijwerken van mijn leer achterstand :P dus een keer blijven zitten :P

thekiteboy1 had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 25 - 29 knots op zijn Best TS (2017)

martin404 05 November / 2012 / 19:25
Naast dat je iets moet zoeken wat jouw intereseert, moet je zorgen dat de eerste zin van je spreekbeurt, iedereen in de klas ook geintereseert laat worden.
Dit doe je het best door jezelf een vraag te stellen en dat moet dan een vraag zijn waarvan de rest denkt "hey, dat vroeg ik me inderdaad ook al af"

Waarom worden mensen eigenlijk een saaie leraar, zou onder tieners goed kunnen werken.
Of wat verdient een leraar nederlands eigenlijk?
Of waarom zitten we hier eigenlijk 4 jaar lang elke dag, terwijl je het met hard werken en het boek een paar keer doorlezen, ook best in 4 maanden zou kunnen?

Vervolgens moet je ook nog uitzoeken wat het antwoord is, of zou kunnen zijn, maar dat hoeft op zich niet eens te kloppen.
Het doel van een spreekbeurt nederlands, is dat je een praatje kan houden wat mensen intereseert.
Vraag je af wat je leraar eigenlijk wil zien : een beetje goed verhaal, met een begin/midden/eind
Als ja daar vanuit gaat, dan kun je jezelf een hoop tijd en moeite besparen. Focus op je verhaal en niet op je onderwerp.
Ik denk dat de keuze van het beste onderwerp al 80% van de spreekbeurt is.
(doe anders een spreekbeurt over het nut van spreekbeurten )

Heb je zo'n prikkelende vraag bij Kiteboarden? Niet? Dan is het waarschijnlijk geen goed onderwerp.
Dat het jouw boeit, wil niet zeggen dat het anderen gaat intereseren.
(ben blij dat ik niet naar dat verhaal over airodynamica van een vlieger heb hoeven luisteren)

(de spelfouten in mijn text zijn een hint dat ik ook weer niet bepaalt een expert ben)
No kite related brand affiliations

thekiteboy1 06 November / 2012 / 16:50
Quote: martin404 - 5 november, 2012 (20:25)
Naast dat je iets moet zoeken wat jouw intereseert, moet je zorgen dat de eerste zin van je spreekbeurt, iedereen in de klas ook geintereseert laat worden.Dit doe je het best door jezelf een vraag te stellen en dat moet dan een vraag zijn waarvan de rest denkt "hey, dat vroeg ik me inderdaad ook al af"Waarom worden mensen eigenlijk een saaie leraar, zou onder tieners goed kunnen werken.Of wat verdient een leraar nederlands eigenlijk?Of waarom zitten we hier eigenlijk 4 jaar lang elke dag, terwijl je het met hard werken en het boek een paar keer doorlezen, ook best in 4 maanden zou kunnen?Vervolgens moet je ook nog uitzoeken wat het antwoord is, of zou kunnen zijn, maar dat hoeft op zich niet eens te kloppen.Het doel van een spreekbeurt nederlands, is dat je een praatje kan houden wat mensen intereseert.Vraag je af wat je leraar eigenlijk wil zien : een beetje goed verhaal, met een begin/midden/eindAls ja daar vanuit gaat, dan kun je jezelf een hoop tijd en moeite besparen. Focus op je verhaal en niet op je onderwerp.Ik denk dat de keuze van het beste onderwerp al 80% van de spreekbeurt is.(doe anders een spreekbeurt over het nut van spreekbeurten )Heb je zo'n prikkelende vraag bij Kiteboarden? Niet? Dan is het waarschijnlijk geen goed onderwerp.Dat het jouw boeit, wil niet zeggen dat het anderen gaat intereseren.(ben blij dat ik niet naar dat verhaal over airodynamica van een vlieger heb hoeven luisteren)(de spelfouten in mijn text zijn een hint dat ik ook weer niet bepaalt een expert ben)
dus een spreekbeurt over kitesurfen is geen goed idee ?

thekiteboy1 had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 25 - 29 knots op zijn Best TS (2017)

akoeribai 06 November / 2012 / 17:00
Of de helft van je klas moet ook kiten

martin404 06 November / 2012 / 21:40
Als het je niet gaat lukken om de groep te boeien niet nee.
Hoeveel spreekbeurten over hobbies van anderen heb je nu al aangehoort en hoeveel vond jij net zo boeiend als de spreker?

Die meid met die kavia's vond haar beestjes ook het leukste wat er was, maar toen de klas doorhad dat er geen ducktape omheen zou gaan, was voor hun de lol er snel af.
No kite related brand affiliations

Morres 06 November / 2012 / 22:14
Martin maakt een erg goed punt, knapper zou het zijn en voor niet iedereen interessant onderwerp, zo te brengen dat jij kan laten zien dat je eloquent bent en mensen toch geboeid kan houden.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Mediator 06 November / 2012 / 22:57
als je een spreekbeurt wil houden waar misschien kitesurfen in voorkomt kun je iets doen in de trent van wat trekt mensen aan in extreme sporten.

kun je mooi verhaaltje maken over grenzen verleggen, niet in lijn lopen, de werking van de hormonen zoals adrenaline en endorfine (zoek maar op wikipedia, wel niet in detail gaan). Je kan voorbeelden geven van extreme sporten... enkele bekende Nederlandse atleten vernoemen.
Je kan enkele extreme sporten overlopen die populair zijn in Nederland zonder al te veel in detail te gaan.
Je kan bespreken wat jou persoonlijk er in aantrekt.

Terwijl kun je wat fotos van zieke shit doorgeven aan je klasgenootjes... fotos van skydivers, kitesurfers, skaters, motocrossers... enz enz enz

eventueel als je bij je spreekbeurt video materiaal mag tonen kun je een montagetje tonen zoals één van de "people are awesome" montages op youtube/vimeo


sowieso een spreekbeurt waar ze wel aan je lippen gaan hangen denk ik als je het mooi in een verhaaltje giet je vernoemde je eigen interesses.

win win

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Reyberi 09 November / 2012 / 13:20
ik had mijn spreekbeurt er ook een keer over gedaan.. lang lang geleden..
toen wist niemand nog wat het was.. golfsurfen windsurfen.
jajaj dat wisten ze wel kite surfen.. niet .. geschiedenis beetje verteld.. spullen uitgelegd.. had 8,5 ofzo iets...
maar toen was het og iets nieuws...

Sandman 09 November / 2012 / 16:06
te moeilijk te moeilijk....als je iets niet aan je oma kan uitleggen begrijp je het zelf niet. succes!
ervaring met kiten zou geen voorwaarde moeten zijn om je spreekbeurt te snappen.
En als je je enthousiasme voor een veelzijdig onderwerpen als kiten niet kunt overbrengen, ligt dat niet aan het onderwerp.

Kortom: Een TOP onderwerp (ik raak er zelf ook nooit over uitgepraat)

Sandman 09 November / 2012 / 16:06
te moeilijk te moeilijk....als je iets niet aan je oma kan uitleggen begrijp je het zelf niet. succes!
ervaring met kiten zou geen voorwaarde moeten zijn om je spreekbeurt te snappen.
En als je je enthousiasme voor een veelzijdig onderwerpen als kiten niet kunt overbrengen, ligt dat niet aan het onderwerp.

Kortom: Een TOP onderwerp (ik raak er zelf ook nooit over uitgepraat)

martin404 09 November / 2012 / 17:15
Dat is te zien, maar toch is 1x wel genoeg
No kite related brand affiliations

willyD 10 November / 2012 / 13:15
Ik heb ook voor op me MBO zovaak product presentatie's gehouden over kitemerken, zou je ook kunnen doen.
Nu op HBO doe ik dat ook wel eens en ik scoor er altijd goed mee!
Mijn tip: niet te moeilijk doen en kies iets dat jij leuk vind en dus enthousiast kan vertellen.
Als jij enthousiast kan vertellen omdat je het leuk vind en het dus kan onderbouwen dan komt het wel goed.
Maakt niet uit of het nou kiten is of het spannende leven van een eendasvlieg vertel het enthousiast en dan ben je binnen want enthousiasme is aanstekelijk (true story).

Sandman 10 November / 2012 / 13:29
sorry, ik drukte toch echt maar 1x op send, en reacties verwijderen is niet mogelijk.

Stuiver 14 November / 2012 / 12:07
Je moet een spreekbeurt houden over: Sex verkoopt!
1. je mag legaal plaatjes zoeken van lekkere wijven bij allerlei producten zonder dat mensen raar opkijken
2. je zal nooit meer vergeten worden
3. het is nog eens informatief ook
4. je trapt er zelf nooit meer in!
5. het is gewoon epic omdat groot op beamer te mogen zetten in een klas waar de hormonen door het lokaal vliegen!!

Morres 14 November / 2012 / 13:44
en gewoon een keilekker wijf meenemen, die voor de klas zetten, en dan opmerken dat je NU AL de aandacht hebt

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)