Weer terug op het water

Door: appie-uit-ameland Reacties: 4 Hits: 2199
appie-uit-ameland 21 December / 2016 / 13:32

Na een tijdje niet hebben gekite bijna 1 jaar (te druk met mijn werk gehad) plan opgevat om als nieuwjaarswens zoveel mogelijk weer op het water te gaan staan in 2017. op Ameland Noordzee spot.

Moet nog weer wat ander spul hebben want mijn oude shit is niet van deze tijd.

Gear wat ik nu nog heb is Fone Trust 9 en een oude Slingshot Fuel 11.

Wat is voor mij (Oldschool style) nu een goede kite. laatste jaren niet meer geupdate

Dus misschien tot ziens op Ameland.

 

grt van een oude kiter,

 

Appie 

Relax

martin404 21 December / 2016 / 15:29

Meten is weten, maar op Ameland zullen ze wel niet dagelijks demodagen organiseren.

 

Naish Torch is bij meerdere oldschool riders vrij populair geloof ik.

Ben zelf nooit een C-Kite rider geweest, maar een maat van me, rockt als een malle met die Torch.
Als ik kijk hoe hij er mee om gaat en hoeveel jaren ervaring hij heeft, zou ik die kite blind durven kopen, want dat is sowieso geen miskoop.

No kite related brand affiliations

appie-uit-ameland 21 December / 2016 / 17:39

Thanks Martin.

 

Ja Torch is altijd een goede kite gebleken net als de Fuel van SS.

Ik zie tegenwoordig zoveel vreemde merken vroeger had je maar een paar Naish, F-One Slingshot en North.{#emotions_dlg.coool.gif}{#emotions_dlg.coool.gif}

 

 

Relax

martin404 21 December / 2016 / 20:09

Zo ver ik het weet, heb je weinig gemist, tenzij je voor 2008 gestopt bent.

Kites hebben volgens mij de de laatste jaren voornamelijk allemaal super mooie graphics gehad en wat tweaks aan de bridle settings hier en daar.


Als je nog geen D-shape kite gevaren hebt, zoals de bandit, dan zou je dat nog eens kunnen proberen.

Maar omdat je van C-shape af komt, vind je dat waarschijnlijk niet perse veel leuker varen.

 

Het grote geld zit in makkelijk te gebruiken "allround" kites.

Volgens mij, komt 95% van de mensen die met kiten starten, niet of nauwlijk voorbij het punt van een klein sprongetje.
Voor die doelgroep, is een zo makkelijk mogelijk te gebruiken kite de beste keuze.


Wat men vroeger nog een beginners kite noemde, is nu de norm.

Verwacht dus niet al te veel nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de wat meer spannende kites. (waar je tijdens het varen meer moeite/techniek in moet stoppen, maar dan krijg je ook meer terug)

Heel veel R&D om dat soort kites leuker te maken, daar verlies je als kitemerk alleen maar geld mee.

 

Dat is wat ik denk dat er aan de hand is, maar misschien vergis ik me.

No kite related brand affiliations

appie-uit-ameland 29 December / 2016 / 22:18

Hey Martin Heb een Naish Torch 11{#emotions_dlg.hypocrite.gif} gekocht en komen nog meer Torch bij .. 

Tevens bezig met bouwen speedboot dus als het niet waait waterskieen op het wad of noordzee.{#emotions_dlg.yes_new.gif}

Last edit by: APPIE-UIT-AMELAND
Relax