Kratje bier voor juiste lengtes van de lijnen bridel!

Door: Nielzzz Reacties: 4 Hits: 2985
Nielzzz 13 February / 2017 / 17:08

Beste Kiters,

Wie weet de lengte van de lijnen van mijn bridel? 

Er is er 1 te lang, maar ik weet niet welke :S

Heb dus alle lengtes nodig voor de kiterepair. 

Het is een Cabrinha Chaos 9m uit 2014. Zie foto. 

Kratje bier voor degene die even de lengtes doorstuurt ;-)

Thanks!

Niels

et1961 13 February / 2017 / 19:22

"Er is er 1 te lang, maar ik weet niet welke" 

Als er 1 te lang is dan is de langste te lang ;)

Je kunt beide bridels toch exatct even lang maken, gewoon de langste iets inkorten (knoopje leggen) zodat deze even lang is als de andere bridle. Daarna een keer test vliegen, vliegt de kite niet goed, dan de beide bridles zo lang maken als de langste. En weer test vliegen.

En mocht je er niet uitkomen, stuur dan een mailtje naar Cabrinha, daar kunnen ze je het zo vertellen wat de correcte bridle lengtes moeten zijn...

 

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

geloof 13 February / 2017 / 21:08

Bridle-lengtes gaan per 10cm bij Cabrinha. Mss helpt dat al wat. Als er bijvoorbeeld aan 1 kant 115 cm lang is en aan de andere kant 110 cm, dan kun je rustig die van 115 cm (laten) inkorten naar 110 cm.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Nielzzz 17 February / 2017 / 16:22

Het probleem is dat de langste lijn van beide bridels vervangen is. Cabrinha heeft me al 2x de verkeerde lijn opgestuurd... Wanneer ik ga test vliegen is het net een jellyfish. Daarbij hangen sommige lijnen van de bridel helemaal slap. 

Het gaat dus om de langste lijn op de foto. Dit moet een andere maat zijn. 

Weet een van jullie welke maat? 

geloof 19 February / 2017 / 09:14

Even posten op kiteforum.com en oase.com , wrs krijg je dan sneller het juiste antwoord.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko