Kiteset meenemen bij transavia

Door: Voodooman Reacties: 7 Hits: 4343
Voodooman 14 September / 2017 / 12:43

beste mensen 

heeft er iemand ervaring met kiteset meenemen bij Transavia ? 

Ik heb een travelbag waar ik mijn waveboard, twintip, kites en alles in kwijt kan.

ik heb inmiddels denk ik 10 verschillende mensen bij Transavia gesproken en die snappen het zelf niet

ze denken iedere keer dat ik het over windsurf spullen heb en als ik ze dan uitleg dat dit niet het geval is weten ze niet of ik alles apart moet boeken of als 1 tas

ik krijg dus iedere keer wat anders te horen.

 

is er iemand die hier erving mee heeft bij Transavia en mij misschien wel kan vertellen hoe het zit 

Sanka 14 September / 2017 / 13:21

Als je alles in die kite tas stop, je het gewicht niet overschrijdt, doen ze niks niet moeilijk. Je zou hem alleen bij oddlugage af moeten geven omdat hij niet op de rollerbank richting de trolleys kan. Maar dat zeggen ze je bij het inchecken.

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Beniktemin 14 September / 2017 / 13:35

Afgelopen zomer is mij verteld om het via: https://www.transavia.com/nl-NL/service/bijzondere-bagage/ te regelen. Daar staan de voorwaarden voor kitesurfbagage. Heb ook verhalen gelezen dat mensen het gratis voor elkaar krijgen maar dat is voor mij een raadsel... Via MijnTransavia kun je extra bagage bijboeken.

et1961 14 September / 2017 / 13:47

Ik vlieg as. zaterdag met Transavia naar Fuerte en heb via Nederland-Kitetravel.nl een ticket geboekt. Extra een watersportuitrusting, max 32 kg, kosten 44 euro.

Ik heb ook wel eens mijn surfboard en twintips, meegenomen in één travelbag, zonder problemen als je extra watersportuitrusting bijboekt! Let een beetje op het gewicht, max. 32 kg, al heb ik ook wel eens 38 kg ingechekt {#emotions_dlg.yummie.gif}

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

Voodooman 14 September / 2017 / 15:09

Okeej bedankt voor jullie hulp 

VinsB 14 September / 2017 / 19:46

Waar ga je heen... Afgelopen Maart kwamen wij erachter dat ze naar Sal een beperkt aantal van die tassen meenemen. Er was nog wel plek voor twee benches maar ondanks dat niemand zijn hond mee wilt nemen naar dat eiland was er geen extra plek. Dus Wat men al aangeeft, aanmelden die tas en zeker niet wachten tot het laatste moment ;)

asluis 15 September / 2017 / 10:28

Transavia: Van te voren melden en betalen voor heen en terugweg. Houd je aan de kilo's en je hebt nooit een probleem.

TuiFLY: Van te voren even melden en betalen op de luchthaven bij excess baggage. In Nederland weten ze het wel maar in het buitenland heb je soms mazzel en gaat het gratis mee. 

In Nederland erbij kun vaak na de betaling zelf je spullen naar excess brengen en nog snel even achter een pilaar een kite erbij stoppen, terugweg lukt dat vrijwel nooit helaas!

jitzes 18 September / 2017 / 18:49

Vaak mijn kitespullen (TT + Waveboard + 3 kites) met Transavia vervoerd. Boeken via bijzonder bagage en dan Watersportuitrusting aanvinken. Hoeveel boards en kites er in de tas gaan maakt niet uit zolang je onder de grens van 32kg en 3,60m blijft. Retourtje kost 88 E.